Usługa profilu użytkownika uniemożliwia logowanie

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
4 min. czytania

Jeśli podczas logowania do systemu Windows 7 zostanie wyświetlony komunikat, że usługa profilu użytkownika uniemożliwia logowanie, jest to zwykle spowodowane niepowodzeniem próby zalogowania się przy użyciu tymczasowego profilu użytkownika. Zobacz też: Jesteś zalogowany przy użyciu profilu tymczasowego w systemie Windows 10, 8 i Windows 7.

W tym podręczniku opiszę kroki, które pomogą naprawić błąd „Nie można załadować profilu użytkownika” w systemie Windows 7. Należy pamiętać, że komunikat „Zalogowano się z profilem tymczasowym” można naprawić dokładnie w ten sam sposób (ale tam są niuanse, które zostaną opisane w artykułach końcowych).

Uwaga: pomimo tego, że pierwsza opisana metoda jest główną, polecam zacząć od drugiej, jest ona łatwiejsza i całkiem możliwe, że pomoże rozwiązać problem bez zbędnych czynności, co zresztą może nie być najłatwiejsze dla początkującego użytkownik.

Aby naprawić błąd usługi profilu w systemie Windows 7, musisz najpierw zalogować się z uprawnieniami administratora. Najłatwiejszą opcją do tego celu jest uruchomienie komputera w trybie awaryjnym i użycie wbudowanego konta administratora w systemie Windows 7.

Następnie uruchom edytor rejestru (naciśnij klawisze Win + R na klawiaturze, wprowadź regedit w oknie Uruchom i naciśnij Enter).

W Edytorze rejestru przejdź do (foldery po lewej stronie to klucze rejestru systemu Windows) HKEY_LOCAL_MACHINE Software Microsoft Windows NT CurrentVersion ProfileList i rozwiń ten klucz.

Następnie wykonaj kolejno następujące czynności:

Gotowy. Teraz zamknij Edytor rejestru, uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy błąd podczas logowania do systemu Windows został naprawiony: z dużym prawdopodobieństwem nie zobaczysz komunikatów, że usługa profilu ingeruje w cokolwiek.

Jednym z szybkich sposobów naprawienia powstałego błędu, który jednak nie zawsze działa, jest użycie funkcji przywracania systemu Windows 7. Procedura wygląda następująco:

Po zakończeniu odzyskiwania uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy ponownie pojawił się komunikat o problemach z logowaniem i nie można załadować profilu.

Szybszym, wolnym od rejestru sposobem naprawienia błędu „Usługa profilu zapobiega logowaniu” jest zalogowanie się do trybu awaryjnego przy użyciu wbudowanego konta administratora i utworzenie nowego użytkownika systemu Windows 7.

Następnie uruchom ponownie komputer, zaloguj się nowo utworzonym użytkownikiem i, jeśli to konieczne, przenieś pliki i foldery ze „starego” (z C:UżytkownicyNazwa_użytkownika).

Również na stronie Microsoft znajduje się osobna instrukcja z dodatkowymi informacjami o błędzie, a także narzędzie Microsoft Fix It (które po prostu usuwa użytkownika) do automatycznej korekty: https://support.microsoft.com/ru-ru/ kb/947215

Komunikat o zalogowaniu się do systemu Windows 7 przy użyciu tymczasowego profilu użytkownika może oznaczać, że z powodu jakichkolwiek zmian wprowadzonych przez Ciebie (lub program innej firmy) w bieżących ustawieniach profilu został on uszkodzony.

Generalnie do naprawienia problemu wystarczy użyć pierwszej lub drugiej metody z tego poradnika, jednak w kluczu rejestru ProfileList w tym przypadku może nie być dwóch identycznych podkluczy z .bak i bez takiego zakończenia dla bieżący użytkownik (będzie tylko z .bak).

W takim przypadku wystarczy po prostu usunąć sekcję składającą się z S-1-5, cyfr i .bak (kliknij prawym przyciskiem myszy na nazwę sekcji – usuń). Po usunięciu uruchom ponownie komputer i zaloguj się ponownie: tym razem nie powinieneś widzieć żadnych komunikatów o profilu tymczasowym.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz