Upewnij się, że plik znajduje się na woluminie NTFS w systemie Windows 10 – jak to naprawić

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Jednym z problemów, które użytkownik systemu Windows 10 może napotkać podczas montowania pliku obrazu ISO za pomocą standardowych narzędzi systemu Windows 10, jest komunikat, że pliku nie można zamontować, „Upewnij się, że plik znajduje się na woluminie NTFS, podczas gdy folder lub wolumin powinien nie kompresować”.

Ta instrukcja szczegółowo opisuje, jak naprawić sytuację „Nie udało się zamontować pliku” podczas montowania obrazu ISO za pomocą wbudowanych narzędzi systemu operacyjnego.

Najczęściej problem rozwiązuje się po prostu usuwając z pliku ISO atrybut „Sparse” (sparse), który może występować dla plików pobieranych np. z torrentów.

Aby to zrobić, jest to stosunkowo proste, procedura będzie następująca.

W większości przypadków opisane kroki są wystarczające, aby upewnić się, że błąd „Upewnij się, że plik znajduje się na woluminie NTFS” nie pojawia się już podczas montowania tego obrazu ISO.

Jeśli działania z atrybutem sparse nie mają wpływu na rozwiązanie problemu, istnieją dodatkowe sposoby na znalezienie jego przyczyn i zamontowanie obrazu ISO.

Najpierw sprawdź (jak mówi komunikat o błędzie), czy wolumin lub folder z tym plikiem lub sam plik ISO jest skompresowany. Aby to zrobić, możesz wykonać następujące kroki.

Jeśli partycja lub folder jest skompresowany, spróbuj po prostu skopiować z niego obraz ISO do innej lokalizacji lub usunąć odpowiednie atrybuty z bieżącej lokalizacji.

Jeśli to nie zadziała, oto kolejna rzecz, którą możesz wypróbować:

To wszystko. Jeśli problemu nie da się rozwiązać, opisz w komentarzach dokładnie, w jaki sposób i pod jakimi warunkami się objawia, może mogę pomóc.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz