Microsoft Power Automate Desktop to potężne oprogramowanie do automatyzacji prawie wszystkich powtarzających się i niezbyt procesów na komputerze, w sieci, podczas interakcji z programami innych firm, a od niedawna program jest dostarczany bezpłatnie użytkownikom systemu Windows 10. I w systemie Windows 11 program jest już preinstalowany (użyj wyszukiwania w panelu zadań do uruchomienia).
Ta recenzja jest moją próbą pokazania, czym jest Power Automate Desktop i być może zainteresowania tych, którzy zawsze szukali czegoś podobnego i znajdą zastosowanie dla programu w swoich zadaniach.
Program Power Automate Desktop można pobrać bezpłatnie z oficjalnej witryny firmy Microsoft — https://flow.microsoft.com/en-us/desktop/. W systemie Windows 11 wystarczy znaleźć Power Automate Desktop za pomocą wyszukiwania na pasku zadań i uruchomić program – zainstaluje się on automatycznie. Proces instalacji przebiega bez zakłóceń, ale możesz chcieć wyłączyć niektóre opcje w oknie dialogowym Szczegóły instalacji, takie jak zezwalanie zdalnym połączeniom na uruchamianie strumieni (ponieważ program wywołuje utworzone skrypty automatyzacji) przez sieć.
Po pierwszym uruchomieniu będziesz musiał zalogować się na swoje konto Microsoft, ponadto program zostanie dodany do uruchamiania systemu Windows.
Zwróć uwagę na następujące 2 punkty: Interfejs programu Power Automate Desktop jest dostępny tylko w języku angielskim w momencie pisania tego tekstu. Ponadto na powyższej stronie znajdziesz e-book (również w języku angielskim) o tym, jak korzystać z programu. Niektóre materiały w języku polskim można znaleźć na stronie: https://docs.microsoft.com/ru-ru/power-automate/
W drugim akapicie artykułu zaznaczono, że jest to tylko próba pokazania możliwości oprogramowania – nie znam się na tym, jest dość złożony i mogą być nieścisłości w moim zrozumieniu wielu elementów Power Automatyzacja pulpitu.
Postanowiono działać według następującego scenariusza:
Zadanie pojawiło się stosunkowo łatwo: za każdym razem, gdy zaczynam pisać na stronie następujący materiał, wykonuję kolejno następujące czynności:
Nie wygląda to na trudne, powinno działać. Próbuję ułatwić mi ten proces w programie Power Automate Desktop:
Nie elegancki, ale działa. Jestem pewien, że poświęcając więcej czasu na opanowanie programu Power Automate Desktop, będziesz w stanie odkryć lepsze podejścia zarówno do wyboru odpowiednich akcji do zadania, jak i do pracy ze zmiennymi.
Ważny dodatek: kończąc artykuł, znalazłem dwa przyciski nagrywania w górnej części okna programu: Desktop Recorder i Web Recorder, przeznaczone odpowiednio do rejestrowania działań użytkownika na pulpicie lub w przeglądarce, a następnie ich powtarzania (wstawione do edytowalny przepływ). Po próbie zdałem sobie sprawę, że swoją „automatyzację” mógłbym wdrożyć 10 razy szybciej, nawet pomimo braku znajomości programu.
Jeśli chodzi o akcje, nie ograniczają się one do pracy z plikami, wierszem poleceń, elementami interfejsu użytkownika:
Mam nadzieję, że wśród czytelników znajdą się tacy, którzy znajdą zastosowanie dla tego znakomitego, a teraz wolnego oprogramowania.