Jeśli po uruchomieniu gry lub włączeniu komputera po załadowaniu systemu Windows 10, 8.1 lub Windows 7 widzisz komunikat „Poza zasięgiem”, „Nieobsługiwane dane wejściowe” lub „Poza zasięgiem”, prawie zawsze oznacza to, że sygnał zostały wysłane do monitora, który nie jest przez niego obsługiwany: albo nieobsługiwana rozdzielczość (rozdzielczość), albo nieobsługiwana częstotliwość ekranu (częstotliwość). Inne opcje komunikatów to Wejście nieobsługiwane lub Wejście nieobsługiwane, które mogą również wyświetlać obsługiwane częstotliwości lub rozdzielczości.
W tej instrukcji szczegółowo opisano, co zrobić, gdy monitor w różnych sytuacjach pisze poza zasięgiem lub poza zasięgiem. Temat pokrewny: Monitor wyświetla komunikat Brak sygnału, Brak sygnału lub Sprawdź kabel sygnałowy.
Problem z czarnym ekranem i napisem „Out of range” lub „Input not supported” (na niektórych monitorach obraz może być mimo komunikatu) podczas uruchamiania gier najczęściej występuje albo po błędnie ustawionych ustawieniach graficznych w grze, albo podczas korzystania z gier w formie „przepakowań”, w których grafika jest już skonfigurowana przez inną osobę, ale nie nadaje się do twojego monitora.
Możliwe rozwiązania problemu braku zasięgu na monitorze w grach:
Z komunikatem „Poza zakresem”, „Wejście nieobsługiwane” i angielskimi odpowiednikami tego napisu na monitorze po włączeniu komputera, przyczyną jest najprawdopodobniej niepoprawne ustawienie ustawień graficznych, które nie odpowiadają obsługiwanym trybom twojego monitor. Zwłaszcza jeśli ostatnio zmieniłeś częstotliwość odświeżania ekranu lub rozdzielczość.
Uwaga: czasami zdarza się, że monitor, zgodnie ze specyfikacją, musi obsługiwać określoną częstotliwość odświeżania, ale po jej ustawieniu pojawia się komunikat, że sygnał jest poza zasięgiem lub podobny. W takim przypadku polecam uważne przeczytanie instrukcji: zdarza się, że wysoka częstotliwość odświeżania jest obsługiwana tylko przy połączeniu przez określone wejścia, bez żadnych adapterów i adapterów.
W tej sytuacji istnieje kilka prostych rozwiązań, które mogą działać:
Inna opcja dla Windows 10 i 8.1, która będzie wymagać użycia rozruchowego dysku flash USB (może być konieczne wykonanie go na innym komputerze lub laptopie) z systemem o tej samej bitowości, co zainstalowany na komputerze:
Jeśli żadna z metod nie pomogła, a problem występuje po włączeniu komputera, spróbuj podłączyć monitor innym kablem lub jeszcze lepiej, korzystając z innych wyjść na karcie graficznej i wejść na monitorze, jeśli są dostępne.