Jednym ze stosunkowo powszechnych błędów w systemie Windows 7 jest komunikat, że programu nie można uruchomić, ponieważ podczas próby uruchomienia gry lub innego oprogramowania na komputerze brakuje pliku d3dcompiler_47.dll, więc użytkownicy są zainteresowani tym, co to za błąd i jak go napraw to. Jednocześnie „standardowe” sposoby pobierania tego pliku lub instalowania wszystkich aktualnych bibliotek DirectX (które działają z innymi plikami d3dcompiler) nie naprawiają błędu.
Ten podręcznik zawiera instrukcje krok po kroku, jak pobrać oryginalny plik d3dcompiler_47.dll dla 64-bitowego i 32-bitowego systemu Windows 7 i naprawić błąd podczas uruchamiania programów, a także instrukcje wideo.
Pomimo tego, że dany plik należy do komponentów DirectX, nie jest pobierany z nimi w systemie Windows 7, istnieje jednak sposób na pobranie d3dcompiler_47.dll z oficjalnej strony i zainstalowanie go w systemie.
Ten plik jest zawarty w aktualizacji KB4019990 dla systemu Windows 7 i jest dostępny do pobrania (nawet jeśli aktualizacje są wyłączone) jako samodzielny instalator.
Aby pobrać d3dcompiler_47.dll za darmo, wykonaj następujące kroki
W rezultacie plik d3dcompiler_47.dll pojawi się w żądanej lokalizacji w folderach Windows 7: w C:WindowsSystem32 i C:WindowsSysWOW64 (ostatni folder znajduje się tylko w systemach x64).
A błąd „nie można uruchomić programu, ponieważ na komputerze brakuje d3dcompiler_47.dll” podczas uruchamiania gier i programów, najprawdopodobniej zostanie naprawiony.
Uwaga: nie należy pobierać pliku d3dcompiler_47.dll z witryn innych firm, „wrzucać” go do folderów w systemie i próbować zarejestrować tę bibliotekę DLL – najprawdopodobniej nie pomoże to naprawić problemu, a w niektórych przypadkach może być niebezpieczne .
Strona aktualizacji firmy Microsoft: https://support.microsoft.com/en-us/help/4019990/update-for-the-d3dcompiler-47-dll-component-on-windows