Jeśli używasz „Windows Interesujące” jako tła ekranu blokady systemu Windows 10, prawdopodobnie znajdziesz się wśród tych użytkowników, którzy nie zmienią tej tapety. W niektórych przypadkach opcja zmiany tła ekranu blokady jest w ogóle niedostępna i jest wyszarzona.
W tym przewodniku szczegółowo opisano, co zrobić, jeśli tło ekranu blokady nie zmieni się, aby rozwiązać problem, co może być jego przyczyną, a także dodatkowe informacje, które mogą być pomocne w rozwiązaniu problemu.
Wśród możliwych powodów, które prowadzą do tego, że tapeta na ekranie blokady nie zmienia się po wybraniu opcji „Windows: Ciekawe”, można wymienić:
Należy pamiętać, że wybranie „Windows Interesujące” jako tła nie oznacza, że tapeta będzie się zmieniać codziennie, nawet jeśli funkcja działa poprawnie.
Dodatkowo ich zmiana wymaga połączenia z Internetem po włączeniu komputera lub laptopa – jeśli łączysz się dopiero po zalogowaniu i nie przechodzisz w przyszłości do ekranu blokady (np. blokując komputer klawiszem Windows + L kombinacji), tapeta może się już nie zmieniać.
W przypadku pierwszej z opisanych opcji nie będzie możliwe zaoferowanie jednego przepisu na rozwiązanie: wszystko zależy od tego, co dokładnie zmieniło się w systemie i od chęci zaprzestania korzystania z narzędzi blokujących niektóre funkcje systemu Windows 10.
Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest wyłączenie wszystkich wprowadzonych zmian (lub zresetowanie systemu Windows 10), wyłączenie usług VPN i proxy lub skorzystanie z pokazu slajdów własnych zdjęć na ekranie blokady, wybierając odpowiednią opcję.
W drugim scenariuszu możemy wyłączyć politykę, która uniemożliwia zmianę obrazu tła:
Po wykonaniu tych kroków, jeśli wrócisz do opcji ekranu blokady, wybór tła powinien zostać odblokowany.
I wreszcie, w przypadku podejrzeń o awarie na ekranie blokady, działania będą następujące:
Jeśli to nie pomoże, możesz spróbować uruchomić Windows PowerShell jako administrator (kliknij prawym przyciskiem myszy przycisk Start i wybierz odpowiednią pozycję menu), wprowadź następujące polecenie i naciśnij Enter:
Po wykonaniu polecenia uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy to rozwiązało problem.
Z reguły jedna z proponowanych metod okazuje się wykonalna. Jeśli nie ma rezultatu, spróbuj wykonać czysty rozruch systemu Windows 10. Jeśli wszystko działa, przyczyną najprawdopodobniej są programy lub usługi innych firm.