Jeśli po włączeniu komputera z systemem Windows 11 ekran logowania (ekran blokady) pokazuje 2 identycznych użytkowników o tej samej nazwie, jest to stosunkowo częsty problem, który występował również w poprzedniej wersji systemu. Rozwiązanie jest zwykle stosunkowo proste.
Ten prosty przewodnik szczegółowo wyjaśnia, dlaczego występuje problem i jak przestać wyświetlać zduplikowanych użytkowników podczas logowania do systemu Windows 11.
Omawiany problem występuje, gdy wyłączysz monit o hasło podczas logowania do systemu Windows 11, co robi wiele osób, gdy zaczynają korzystać z systemu. Zwykle dzieje się tak:
Istnieją inne opcje przyczyn problemu: czasami normalna awaria systemu, czasami ten sam wynik można uzyskać, korzystając z narzędzi innych firm zaprojektowanych do zmiany parametrów logowania.
Podstawowe rozwiązanie tej sytuacji składa się z następujących prostych kroków:
W wyniku wykonania tych kroków dwóch identycznych użytkowników nie powinno się już pojawiać, a logowanie zostanie wykonane automatycznie.
Jeśli powyższa metoda nie zadziałała w Twoim przypadku i istnieje podejrzenie, że problem jest związany z awarią systemu, spróbuj użyć punktów przywracania systemu Windows 11 od daty, w której problem nie został zaobserwowany. Jednym z szybkich sposobów na rozpoczęcie odzyskiwania jest naciśnięcie klawiszy Win + R na klawiaturze, wpisanie rstrui i naciśnięcie Enter.