Aplikacje ze sklepu Windows 10 nie łączą się z Internetem

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Jednym z problemów, który stał się szczególnie powszechny od czasu ostatniej aktualizacji systemu Windows 10, jest brak dostępu do Internetu z aplikacji Windows 10 Store, w tym przeglądarki Microsoft Edge. Błąd i jego kod mogą wyglądać inaczej w różnych aplikacjach, ale istota pozostaje taka sama – nie ma dostępu do sieci, pojawia się monit o sprawdzenie połączenia internetowego, chociaż Internet działa w innych przeglądarkach i zwykłych programach komputerowych.

W tym przewodniku szczegółowo opisano, jak naprawić taki problem w systemie Windows 10 (co zwykle jest tylko błędem, a nie jakimś poważnym błędem) i sprawić, aby aplikacje ze sklepu „widziały” dostęp do sieci.

Istnieje kilka sposobów na rozwiązanie problemu, które sądząc po recenzjach, działają dla większości użytkowników, jeśli chodzi o błąd w systemie Windows 10, a nie problemy z ustawieniami zapory sieciowej lub coś poważniejszego.

Pierwszym sposobem jest po prostu włączenie protokołu IPv6 w ustawieniach połączenia, wykonując te proste czynności.

Sprawdź, czy problem został rozwiązany. Jeśli korzystasz z połączenia PPPoE lub PPTP/L2TP, oprócz zmiany ustawień tego połączenia, włącz również protokół dla połączenia LAN (Ethernet).

Jeśli to nie pomogło lub jeśli protokół był już włączony, wypróbuj drugą metodę: zmień sieć prywatną na publiczną (zakładając, że aktualnie masz włączony profil sieci prywatnej).

Trzecia metoda, wykorzystująca Edytor rejestru, składa się z następujących kroków:

Po ponownym uruchomieniu sprawdź ponownie, czy problem został rozwiązany.

Jeśli żadna z metod nie pomogła, zapoznaj się z osobnym przewodnikiem Windows 10 Internet nie działa, niektóre z opisanych w nim metod mogą być przydatne lub sugerować rozwiązanie w Twojej sytuacji.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz