Aparat jest używany przez inną aplikację w systemie Windows – jak ustalić, która z nich i rozwiązać problem

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Czasami podczas uruchamiania programów korzystających z kamery internetowej w systemie Windows 10, 8.1 lub Windows 7 może pojawić się komunikat o błędzie „Aparat jest już używany przez inną aplikację” lub podobny z kodami 0xA00F4243 lub 0xC00D3704 (mogą być inne).

Czasami w tej samej sytuacji nie są zgłaszane żadne błędy (na przykład dzieje się tak w Skype): tylko czarny ekran zamiast obrazu z kamery (ale może to być spowodowane nie tylko sytuacją rozważaną tutaj, ale także innymi okolicznościami, patrz Co zrobić, jeśli nie działa kamera internetowa).

W tym przewodniku w prosty sposób można określić, która aplikacja lub program korzysta z kamery internetowej w systemie Windows. Po jego znalezieniu zwykle wystarczy zamknąć program lub proces w menedżerze zadań, aby kamera działała w innych programach.

Narzędzie Sysinternals Process Explorer, które można pobrać z oficjalnej strony https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/process-explorer , pomoże w ustaleniu, która aplikacja korzysta z kamery internetowej.

Kolejne kroki będą wyglądać tak:

Niestety opisana metoda nie zawsze prowadzi do pożądanego wyniku: czasami wynik wyszukiwania okazuje się pusty: na przykład podczas korzystania z kamery internetowej w Google Chrome lub aplikacji Aparat systemu Windows 10 Eksplorator procesów niczego nie znajduje.

W takiej sytuacji polecam zajrzeć do Menedżera zadań Windows i dokładnie przeanalizować uruchomione procesy, zwracając uwagę na te, które mogą korzystać z kamery internetowej laptopa lub komputera: narzędzia do transmisji i nagrywania wideo, komunikatory internetowe, procesy takie jak Intel RealSense i inne .

W ostateczności spróbuj po prostu ponownie uruchomić komputer. Należy jednak pamiętać, że może to nie zadziałać w sytuacji, gdy program korzystający z kamery internetowej jest uruchamiany.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz