Nowy zestaw słuchawkowy Sony PlayStation VR2 został zaprojektowany do pracy wyłącznie z PS5, ale recenzenci z The Verge zastanawiali się, co by się stało, gdyby podłączyć go do komputera? W pewnym momencie pierwsza wersja gogli wirtualnej rzeczywistości PS VR otrzymała nieoficjalne wsparcie dla komputerów PC, ale kompatybilność z PS VR2 pozostawała tajemnicą.
„PS VR2 jest przeznaczony do użytku z konsolą PS5” — powiedziała rzeczniczka Sony Beca Truong w odpowiedzi na pytanie The Verge. Żadnych innych informacji nie podała. Dlatego testerzy próbowali odpowiedzieć na własne pytanie i podłączyli PSVR2 do komputera PC bezpośrednio przez port USB Type-C w akceleratorze graficznym AMD Radeon RX 6800 XT. System Windows wykrył zestaw słuchawkowy jako drugi ekran 1080p, co było jedynym pozytywnym wynikiem, ponieważ SteamVR nie był w stanie rozpoznać PS VR2 i nadal prosił o zestaw słuchawkowy VR.
Chociaż Sony nie szyfruje wideo przez USB Type-C, bez obsługi sterowników, zestaw słuchawkowy PSVR2 może być używany tylko jako drugi ekran. Pozostaje mieć nadzieję, że w końcu ktoś sprawi, że będzie działać w taki sam sposób, w jaki PS VR zostało kiedyś zmodyfikowane do pracy na PC. Jednak ze względu na fakt, że PS VR2 jest podłączone za pomocą jednego kabla USB Type-C bezpośrednio do karty graficznej, największymi problemami dla modderów będzie śledzenie haptycznych sprzężeń zwrotnych i kontrolerów.
Narzędzia innych firm, takie jak Trinus PSVR lub iVRy, umożliwiają działanie oryginalnego zestawu słuchawkowego PlayStation VR na komputerze SteamVR. Ale jak niedawno zauważył deweloper iVRy na Reddit, wiele wysiłku wymagało, aby akcelerometr działał na nowym PS VR2, a rozwiązania do śledzenia kamer typu open source wciąż nie są tak dobre, jak własne Sony.
Dużo lepiej byłoby, gdyby Sony właśnie oficjalnie wsparło korzystanie z PS VR2 na PC. Firma włożyła wiele wysiłku w przeniesienie gier PlayStation na PC w ciągu ostatnich kilku lat, ale jak dotąd nic nie wskazuje na to, aby Sony kiedykolwiek oficjalnie dodało obsługę PS VR2 na PC. To rozczarowujące, ponieważ za 549 USD byłaby to naprawdę interesująca alternatywa dla graczy PC przy wyborze zestawu słuchawkowego VR.