Zespołowa strzelanka XDefiant firmy Ubisoft nie zostanie wydana zgodnie z harmonogramem, ponieważ gra została odrzucona przez PlayStation i Xbox
Darmowa strzelanka drużynowa XDefiant miała zadebiutować przed końcem lata, ale teraz zostanie przesunięta na jesień. Producent wykonawczy Mark Rubin wziął na siebie obowiązek wyjaśnienia, jak do tego doszło.
Według Rubina Ubisoft rozpoczął przygotowania do obowiązkowego procesu certyfikacji gry na konsole PlayStation i Xbox pod koniec lipca, jednak w połowie sierpnia obaj posiadacze platform odrzucili projekt.
Brak certyfikacji nie jest wydarzeniem niezwykłym i często nie jest związany z jakością produktu (można odmówić ich również ze względu na „obcą” ikonę w układzie), jednak z reguły programiści nie mówią o tym Ten.
Gdyby XDefiant otrzymał zielone światło od posiadaczy platform w połowie sierpnia, zostałby wydany pod koniec miesiąca. Zamiast tego przez ostatnie kilka tygodni zespół naprawiał błędy i przygotowywał się do nowej aplikacji.
Ubisoft planuje rozpocząć proces certyfikacji w ciągu dwóch tygodni. Rubin zarysowuje dwa możliwe scenariusze rozwoju wydarzeń:
jeśli XDefiant otrzyma zgodę bez komentarzy, ukaże się w drugiej połowie września; Jeśli XDefiant otrzyma „warunkową” zgodę, zespół będzie zmuszony wypuścić łatkę pierwszego dnia – w takim przypadku premiera zostanie przesunięta na pierwszą połowę października.
Na zakończenie Rubin podkreślił, że podkreślanie procesu certyfikacji jest częścią strategii zespołu XDefiant zakładającej większą otwartość na społeczność, słuchanie jej i reagowanie na opinie graczy.
XDefiant powstaje z myślą o komputerach PC (Ubisoft Connect), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X i S, a także Amazon Luna. W grze biorą udział wojownicy z pięciu frakcji wzorowanych na grach Ubisoftu – Ghost Recon, Splinter Cell, The Division, Far Cry 6 i Watch Dogs.