„Zapierająco dech w piersiach”: artysta zachwycił graczy demonstracją wersji Solitude z TES V: Skyrim na Unreal Engine 5

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Artysta Leo Torres, który wcześniej odtworzył miasta Gwiazda Świtu i Biała Grań z The Elder Scrolls V: Skyrim na Unreal Engine 5, zadowolił graczy nową demonstracją.

W trzecim filmie Torres pokazał, jak mogłoby wyglądać jedno z najbardziej fascynujących miejsc w The Elder Scrolls V: Skyrim na silniku Epic Games – zbudowana na moście stolica prowincji Skyrim Samotność. Zdaniem artysty starał się oddać ogólny nastrój i atmosferę pierwotnej lokalizacji, zwiększając jednocześnie skalę i projektując pokaz w formie „wideo turystycznego”.

Artysta wykorzystał silnik Unreal Engine 5.3.1 ze zwirtualizowaną geometrią Nanite (wszystkie modele i roślinność) oraz globalnym oświetleniem Lumen (technologia została wykorzystana także do odbić). Niektóre modele stworzył sam w Blenderze, inne zaczerpnął z otwartych źródeł (biblioteka Quixel Megascans i tym podobne). Autor powoli pracował nad wizualizacją przez około dwa miesiące.

Przetwarzanie odbyło się na komputerze PC wyposażonym w kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti. W rozdzielczości 1080p demo działało z prędkością zaledwie 15 klatek na sekundę. Aby poprawić optymalizację, autor obniżył rozdzielczość tekstur z 4K i 8K do 1K i 2K oraz zmniejszył liczbę wielokątów w niektórych modelach (w tym w drzewach).

Torres starał się rozwiać błędne wyobrażenia użytkowników marzących o pełnowymiarowym remake’u tego poziomu. „Jeśli chodzi o grywalność, nie jestem pewien, czy naprawdę spodobałoby ci się coś tak wielkiego” – napisał. — To raczej zajęcie dla artystów, bo istnieje ryzyko stworzenia ogromnego, pustego świata, w którym nie ma nic do roboty. Ale w przypadku takich wizualizacji ten problem nie istnieje.

Ostrzeżenie artysty nie powstrzymało fanów – w komentarzach do filmu wielu wyraziło nadzieję na oficjalny remake The Elder Scrolls V: Skyrim na Unreal Engine 5. Demonstrację nazwano „zapierającą dech w piersiach” i wyróżniono jako najlepszą na blogu autora kanał. Szczególnie chwalono ją za wierność historii świata gry.

„Te filmy niszczą Skyrim w moich oczach, bardzo trudno jest wrócić do tych lokacji w dalszej części gry” – poskarżył się WMfin.

Tymczasem Bethesda Game Studios kontynuuje prace nad The Elder Scrolls VI. Z dokumentów sądowych ujawnionych we wrześniu wynika, że ​​premiera planowana jest dopiero na rok 2026.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz