Zakłopotanie, znane ze wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji (AI), ogłosiła opracowanie własnej przeglądarki internetowej o nazwie Comet. Pomimo prób z wydawcami, zakłopotanie nadal rozszerza linię swoich produktów wyszukiwania, próbując wzmocnić rynek sztucznej inteligencji i oferować użytkownikom nowe możliwości pracy w sieci.
Przedstawiciel zakłopotania powiedział TechCrunchowi, że firma zamierza „przemyśleć” koncepcję przeglądarki internetowej w taki sam sposób, jak wcześniej zmieniła podejście do wyszukiwania. Jednak wejście na ten rynek obiecuje być trudna, biorąc pod uwagę wysoką konkurencję ze strony takich gigantów, jak Google Chrome, oraz wiele alternatywnych przeglądarek, z których wiele, na przykład, z firmy przeglądarki, oferuje funkcje oparte na AI porównywalnych z zmianami zakłopotania.
Zakłopotanie ma nadzieję szybko przyciągnąć odbiorców kosztem użytkowników ich usługi wyszukiwania i aktywnej ekspansji nowych produktów, takich jak narzędzie „głębokie badania”, konkurujące z rozwiązaniami Openai, Google i XII, a także asystent II na Androida i API do wyszukiwania, które zostało wydane w styczniu.
Założona w 2022 r. Poruszona była już ponad 500 milionów dolarów inwestycji venture i szacuje się na 9 miliardów dolarów. Platforma reklamowa i inne inicjatywy komercyjne.
Jednocześnie sukcesie firmy towarzyszą problemy prawne. W ubiegłym roku New York Times wysłał zakłopotanie, aby przestać używać treści, a niedawno News Corp, Dow Jones i New York Post złożyli pozew oskarżający firmę o Kleptocracy Content. Jednak zakłopotanie stwierdza, że szanują prawa wydawców i oficjalnie oferują im program podziału dochodu.