Internetowy holding Alphabet ogłosił wyniki finansowe za czwarty kwartał 2023 roku, z których wynika, że przychody z reklam w serwisie wideo YouTube wzrosły rok do roku o 15,5% do 9,2 miliarda dolarów, co odpowiada przewidywaniom analityków z Wall Street i utrzymuje dynamikę z trzeciego kwartału ubiegłego roku. Dla porównania przychody z reklam w YouTube spadły w czwartym kwartale 2022 r. o prawie 8%.
Komentując wyniki kwartału, dyrektor generalny Alphabet i Google, Sundar Pichai, powiedział: „Jesteśmy zadowoleni z ciągłej siły wyszukiwania, rosnącego udziału YouTube i usług w chmurze. Każdy z nich już korzysta z naszych inwestycji i innowacji w zakresie sztucznej inteligencji. Wkraczamy w erę Bliźniąt, a najlepsze dopiero przed nami.”
Należy zaznaczyć, że Alphabet nie wyodrębnia przychodów z subskrypcji YouTube TV czy innych płatnych usług w odrębnych statystykach, choć przychody te same w sobie nie są przychodami z reklam. Jednak Pichai powiedział, że usługi subskrypcyjne firmy, w tym YouTube Premium, YouTube Music i YouTube TV, generują obecnie roczne przychody na poziomie 15 miliardów dolarów. YouTube Shorts, usługa krótkich filmów zaprojektowana, aby konkurować z TikTokiem, ma ponad 2 miliardy zarejestrowanych użytkowników miesięcznie . Według Philippa Schindlera, dyrektora biznesowego Google, w czwartym kwartale każdego dnia w serwisie YouTube oglądano średnio ponad 70 miliardów krótkich filmów.
W ramach trwającej restrukturyzacji Alphabet na początku tego miesiąca zatrudnienie w YouTube zostało zwolnione o 100 osób. Alphabet zakończył rok 2023 zatrudniając 182 502 pracowników, co oznacza spadek o 4,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym, po wydaniu w tym roku 2,1 miliarda dolarów na odprawy pracownicze i powiązane świadczenia.