Pomimo komentarzy, które doprowadziły nawet do spadku akcji, wyniki finansowe Alphabetu za trzeci kwartał przekroczyły szacunki analityków z Wall Street, a wchodząca w skład holdingu platforma wideo YouTube wykazała przychody z reklam na poziomie 7,95 mld dolarów, co stanowi 12,5% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
Według FactSet analitycy prognozowali przychody YouTube z reklam w trzecim kwartale na 7,81 dolara, ale platforma przekroczyła tę kwotę zarówno w przypadku reklam związanych z marką, jak i reklam bezpośrednich. Warto zauważyć, że rok temu YouTube nie sprostał oczekiwaniom ekspertów – wówczas przychody spadły o 1,9%.
W swoich raportach Alphabet podaje jedynie przychody z reklam YouTube, pomijając przychody z subskrypcji YouTube TV, YouTube Premium i YouTube Music, a także przychody z wyjątkowej, wielomiliardowej umowy platformy na transmisję meczów NFL Sunday Ticket. Umowa została zawarta na okres siedmiu lat – Google będzie płacić Narodowej Lidze Futbolu Amerykańskiego 2,5 miliarda dolarów rocznie i przez cały ten okres firma spodziewa się „atrakcyjnych zysków” z tej umowy – powiedział prezes i dyrektor ds. inwestycji Alphabet i Google (dawniej dyrektor finansowy) Ruth Porat.
W ostatnich latach YouTube odczuwał silną presję konkurencyjną ze strony chińskiej platformy TikTok – jednym z przeciwdziałań było pojawienie się sekcji YouTube Shorts. Codziennie ogląda się tu 70 miliardów filmów, a 2 miliardy użytkowników odwiedza tę sekcję przynajmniej raz w miesiącu, mówi dyrektor generalny Alphabet, Sundar Pichai. Usługa Google Podcasts zostanie zamknięta w 2024 roku, a YouTube Music stanie się główną platformą podcastów w ekosystemie firmy.