Największa na świecie platforma wideo na YouTube dla kwartału IV 2024 roku wykazała wzrost przychodów reklamowych w skali globalnej o 13,8 % – najpierw przekroczyły 10 miliardów dolarów.
W ostatnim kwartale YouTube sprzedawało reklamy o 10,473 miliarda dolarów, przekraczając analityków Wall Street 10,23 miliarda dolarów. Usługa holdingu alfabetowego w tym samym okresie wykazała przychód w wysokości 96,47 mld USD z zyskiem netto 26,54 mld USD lub 2,15 USD na akcję.
YouTube otrzymał rekordowy dochód z reklamy dzięki prezydenckim wyborom prezydenckim w zeszłym roku – obie największe partie polityczne w kraju podwoiły swoje wydatki w porównaniu z kampanią 2020. W dniu wyborów, 5 listopada, ponad 45 milionów widzów spojrzało na platformę związaną z wydarzeniami politycznymi.
Całkowity roczny obrót Google Cloud i YouTube w 2024 r. Wyniósł 110 miliardów dolarów, powiedział szef Alphabet Sundar Pichai; Roczne dochody z reklamy osiągnęły 36,15 miliarda dolarów. Usunięcie stworzonej sztucznej fałszywej inteligencji, które są ładowane na YouuTube.
Usługa nadal dominuje liczba wyświetleń w telewizorach: w grudniu, według Nielsena, udział YouTube w wyświetleniu telewizorów w Stanach Zjednoczonych wynosił 11,1 % – to więcej niż Netflix (8,5 %), Amazon Prime Video Video (4,0%), Hulu (2,5%) i Disney+ (2,1%). Każdego dnia widzowie na całym świecie patrzą na ponad 1 miliard godzin treści YouTube w telewizji; Każda minuta na platformie pobiera ponad 500 godzin wideo.