Został mniej niż miesiąc do wyskakujących banerów w YouTube. Reklama, która kiedyś niepokoiła mieszkańców większości planety, zniknie na początku kwietnia. Jeśli ten format nie był używany w wersji mobilnej od dłuższego czasu, teraz zniknie również w wersjach na komputery PC.
Firma poinformowała o zakończeniu wyświetlania wyskakujących banerów reklamowych w serwisie Google – wyświetlenia zostaną wstrzymane od 6 kwietnia. Takie reklamy nie będą wyświetlane podczas oglądania wideo.
Zdaniem przedstawicieli firmy, nowy krok pozwala przenieść wektor zaangażowania na bardziej „produktywne” formaty reklamowe. Opcja ta została uznana za przestarzałą i „niszczącą” dla odbiorców.
Jednak twórcy treści nie muszą się martwić, ponieważ YouTube zapewnił, że zniknięcie takich reklam pop-up nie będzie miało znaczącego wpływu na biznes reklamowy, ponieważ zaangażowanie zapewnią alternatywne formaty, choć firma nie sprecyzowała jeszcze, które.
W dającej się przewidzieć przyszłości oglądanie reklam nie zagraża rosyjskim użytkownikom YouTube. Jak wiecie, w marcu ubiegłego roku znany hosting wideo wyłączył wszelkie możliwości zarabiania na treściach poprzez reklamy i teraz użytkownicy widzą filmy w całości, bez przerw na banery – w wersji na PC pojawiają się one tylko wtedy, gdy zatrzymasz lub skończysz oglądać film, aby promować inne filmy o podobnej tematyce .
Niedawno nowy szef YouTube, Neal Mohan, mówił o pojawieniu się w przyszłości szeregu nowych narzędzi – w tym mechanizmów przetwarzania treści AI.