YouTube uruchamia dedykowaną sekcję z podcastami

Rafał Nowakowski
Rafał Nowakowski
2 min. czytania

Chociaż YouTube nigdy nie pozycjonował się jako najlepsza usługa podcastów, w rzeczywistości platforma jest już jednym z najpopularniejszych miejsc do hostowania podcastów. Teraz firma postanowiła utrwalić ten stan rzeczy, prezentując specjalny dział tematyczny.

Źródło obrazu: Will Francis/unsplash.com

Jak informuje The Verge , jego pierwsza wersja pojawiła się pod koniec lipca i nadal nie jest dostępna dla globalnej publiczności. Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych mogą zapoznać się z usługą w szczególności na youtube.com/podcasts. Nowa strona zawiera popularne programy i kanały, które mają już miliony subskrybentów, a także podcasty z mniejszą publicznością.

Strona wygląda na dużo prostszą niż konkurencyjne platformy, ale to nie ma większego znaczenia — według badań Cumulus w maju, YouTube jest już bardziej popularną platformą podcastingową niż Apple Podcasts i Spotify, dzięki spontanicznej ewolucji branży podcastów wideo i prostota użytkowania.

Przechwytywanie odbiorców podcastów przez YouTube stało się bardziej naturalne niż dzięki przemyślanej strategii. Jeśli Apple zaczął badać ten obszar już w 2005 roku, a Spotify agresywnie wszedł na odpowiedni rynek w 2019 roku, kupując wyspecjalizowane startupy i przyciągając gwiazdy, to w YouTube odpowiedni segment uformował się w dużej mierze spontanicznie.

Jednak podcasty nadal nie są jednym z YouTube . Jeśli cała platforma wideo przyniosła Google 28,8 mld USD w 2021 r., to według szacunków Interactive Advertising Bureau cały światowy rynek podcastów w tym samym okresie ledwie przekroczył granicę 1 mld USD. Ogólnie rzecz biorąc, ten segment nie jest krytyczny dla YouTube. Niemniej otwierając odpowiednią sekcję firma pokazała, że ​​jest gotowa zainwestować więcej środków w tę niszę.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz