YouTube doda sekcję „Dla Ciebie” z indywidualnym wyborem filmów dla każdego widza

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
1 min. czytania

Od 20 listopada YouTube zacznie oferować na stronach kanałów nową sekcję „Dla Ciebie”, skupiającą się na preferencjach każdego widza. Nowa funkcja, podobnie jak mechanizmy TikToka, będzie sugerować treści wybrane na podstawie historii przeglądania użytkownika.

Przed wprowadzeniem nowej funkcji YouTube prosi twórców treści o wcześniejsze skonfigurowanie ustawień „Dla Ciebie”. W YouTube Studio w zakładce „Dostosowanie” i podsekcji „Układ” twórcy mogą określić, jakie rodzaje treści – długie filmy, krótkie filmy czy transmisje – będą wyświetlane w tej sekcji. Umożliwi im to dokładniejsze dostosowanie ofert do zainteresowań i preferencji odbiorców.

W maju tego roku na kanale Creator Insider ukazał się film, w którym pracownicy YouTube prowadzą otwarty dialog z twórcami, ogłaszając tę ​​funkcję. Menedżer produktu Ann Katrin Kuessner przedstawiła go jako alternatywę dla monotonnej strony głównej kanału. Zaznaczyła, że ​​nowa sekcja będzie szczególnie przydatna dla kanałów o różnorodnej treści – różnej tematyce, językach i formatach wideo.

Personalizacja treści w YouTube otwiera nowe horyzonty w zakresie zaangażowania odbiorców. Sekcja „Dla Ciebie” stanie się nie tylko narzędziem do utrzymania uwagi widzów, ale także platformą do zwiększenia ich zaangażowania. Ta innowacja może znacząco wpłynąć na strategie promocji treści i monetyzację, podnosząc stawkę w rywalizacji o zainteresowania widzów.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz