YouTube będzie wypełniony generatywną sztuczną inteligencją – będzie wykonywał dubbing, tworzył tła do filmów i pomagał pomysłami
W ramach wydarzenia Made on YouTube serwis wideo ogłosił szereg ciekawych nowości przeznaczonych dla twórców treści. Jak można się spodziewać, wkrótce coraz więcej filmów na platformie będzie tworzonych przy użyciu generatywnych sieci neuronowych. Na tym etapie najbardziej zauważalnymi innowacjami będzie możliwość generowania tła do zdjęć i filmów, pomysłów i schematów nowych filmów, a także funkcja dubbingowania treści na inne języki.
Nowa funkcja Dream Screen umożliwia generowanie filmów i obrazów za pomocą sieci neuronowej, których twórcy treści mogą później używać jako tła swoich krótkich filmów w Shorts. W początkowej fazie generowanie takich filmów i zdjęć będzie odbywać się na podstawie podpowiedzi użytkowników. YouTube twierdzi, że w przyszłości twórcy treści będą mogli remiksować i edytować istniejące filmy za pomocą pakietu narzędzi AI, aby stworzyć coś nowego. Podczas demonstracji funkcji Dream Screen podczas prezentacji obrazy tła zostały wygenerowane na podstawie podpowiedzi w ciągu kilku sekund.
Nowa funkcja YouTube Studio oparta na sztucznej inteligencji będzie generować pomysły i projekty potencjalnych filmów. Według doniesień twórcy treści będą otrzymywać spersonalizowane rekomendacje na podstawie treści popularnych wśród ich odbiorców. Oprócz tego algorytm będzie mógł na podstawie zapytania tekstowego wybrać muzykę do filmu zgodnie z jego opisem.
YouTube zapowiedział także funkcję dubbingu opartą na sztucznej inteligencji. Z jego pomocą autorzy treści będą mogli powielać swoje filmy na różne języki. Narzędzie to zostało opracowane przez specjalistów z zespołu Aloud, wchodzącego w skład inkubatora startupów Area 120.
Pojawienie się nowych funkcji sztucznej inteligencji w YouTube może oznaczać zmianę w sposobie, w jaki twórcy planują, tworzą i porządkują swoje treści. Stopniowo treści tworzone przy użyciu generatywnych sieci neuronowych będą coraz bardziej powszechne. Wraz ze wzrostem ilości generowanych treści inne popularne platformy, takie jak TikTok, już używają specjalnych tagów do oznaczania treści generowanych przez sztuczną inteligencję.