Yandex rozpoczął testowanie platformy gier w chmurze Plus Gaming

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Yandex otworzył wnioski o udział w testach platformy gier w chmurze Plus Gaming, pisze Kommersant, powołując się na serwis prasowy Yandex Plus. Zdaniem ekspertów może to być dodatkowy sposób na monetyzację mocy obliczeniowej zakupionej na potrzeby usług biznesowych i szkolenia sieci neuronowych. Wszystko będzie zależeć od prawidłowego doboru grupy docelowej.

Plus Gaming umożliwia uruchomienie 150 gier z katalogów Steam i Lesta Games (Hogwarts Legacy, Counter-Strike 2, World of Tanks itp.). Według przedstawiciela służb prasowych „testują technologie, sprawdzają hipotezy dotyczące produktów i zainteresowanie odbiorców”. Źródło Kommersant podało, że firma zauważyła zainteresowanie grami w chmurze ze strony płatnych abonentów i obecnie sprawdza m.in. model ekonomiczny. Usługa jest obecnie dostępna dla urządzeń z systemem Windows, ale wsparcie dla systemu macOS powinno pojawić się jeszcze w tym roku.

Płatność w Plus Gaming odbywa się w miarę korzystania z niego: jednorazowa opłata za połączenie i kolejne płatności za czas gry po stałej cenie (80 rubli/godzina bez abonamentu Plus i 55 rubli/godzina z abonamentem).

Usługi gier w chmurze dają możliwość grania w wymagające gry wideo na komputerach o niskim poborze mocy. Dyrektor operacyjny projektu World of Tanks (Lesta Games), Boris Sinitsky, powiedział Kommiersantowi, że chociaż ta gra wideo jest „niewymagająca w stosunku do parametrów komputera PC”, firma spodziewa się przyciągnąć nowych graczy poprzez współpracę z Yandex. „Mamy również nadzieję, że obecni odbiorcy będą mieli więcej możliwości spędzenia czasu w grze, gdy nie mają dostępu do domowego komputera” – dodał.

Dyrektor IT dostawcy usług w chmurze Oxygen Alexander Budkin uważa, że ​​Yandex szuka sposobów na dalsze zarabianie na swoich istniejących zasobach obliczeniowych. Zasugerował, że na część utworzonej infrastruktury Yandex Cloud „nie ma popytu ze względu na niski popyt i wysokie koszty”.

Założyciel Loudplay Witalij Starodubow wyraził opinię, że powodzenie projektu będzie zależeć od wybranej grupy docelowej. Według niego najbardziej obiecującą publicznością są „śpiący” gracze – użytkownicy w wieku około 30 lat, których przyciąga szybki dostęp do biblioteki. Uznał za logiczne przyciągnięcie nowych użytkowników poprzez wzajemną promocję z aplikacją Kinopoisk, która posiada sekcję „Gry”.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz