Służba prasowa VK poinformowała o toczących się negocjacjach z dziesięcioma głównymi producentami samochodów w sprawie wstępnej instalacji usług medialnych firmy, w tym VK Video, w systemach multimedialnych samochodów sprzedawanych w Rosji. Dziś ten rynek jest całkowicie kontrolowany przez Yandex. Jednak VK planuje do końca 2025 roku wprowadzić swoje usługi do co dziesiątego chińskiego samochodu sprzedawanego u oficjalnych dealerów.
VK nie rozważa stworzenia własnej platformy multimedialnej w perspektywie średnioterminowej – na tym etapie producentom samochodów będą oferowane wyłącznie pojedyncze usługi, przede wszystkim VK Video, VK Music i VK Messenger.
Według Władimira Biespałowa, eksperta w Euler Analytical Technologies, wyświetlacz w samochodzie „staje się piątym ekranem po ekranie filmowym, telewizorze, komputerze i telefonie”, więc integracja usług wideo jest już ważną inwestycją w przyszłość. „Do czasu wdrożenia autonomicznej jazdy pionierskie usługi będą już zajmować niszę” – jest przekonany.
Ujednolicona platforma Yandex Auto została wprowadzona w 2017 roku. Od sierpnia 2024 r. alternatywnie oferowany jest zestaw odrębnych usług (Yandex Automotive Services, YAS), za pomocą których producenci samochodów mogą uzupełniać własne systemy. Według przedstawiciela Yandex jest to spowodowane dryfowaniem rosyjskiego rynku motoryzacyjnego w stronę chińskich producentów samochodów, którzy nie chcą całkowicie wymieniać swoich interfejsów multimedialnych, starając się zachować tożsamość marki.
Open Mobile Platform, spółka zależna Rostelecom, również opracowuje obecnie samochodową powłokę multimedialną opartą na systemie operacyjnym Aurora. Planuje się go stosować w samochodach AvtoVAZ.