Yandex ogłosił utworzenie nowego kierunku biznesowego – e-commerce i unifikację Rynku, Żywności, Sklepu i Dostawy na Rynek w jedną strukturę. Ten krok wskazuje na chęć firmy wzmocnienia integracji technologicznej i poprawy ekonomiki jednostkowej swoich usług. Kompleksowe algorytmy rekomendacji i wspólna infrastruktura logistyczna zapewnią użytkownikom spersonalizowany wybór i opcje szybkiej dostawy.
Jednym z najważniejszych aspektów innowacji będzie rozwój kompleksowych algorytmów rekomendacyjnych. Algorytmy te będą analizować poprzednie zakupy użytkownika na wszystkich platformach Yandex i oferować spersonalizowany wybór produktów.
Usługi „Market”, „Food”, „Sklep” i „Dostawa” zaczną aktywnie wykorzystywać wzajemnie swoje zasoby logistyczne. Wprowadzenie opcji dostawy „kliknij po kliknięciu” pokazało już swoją skuteczność: w Moskwie i Petersburgu co piąte zamówienie na Rynku realizowane jest tą metodą.
Yandex koncentruje się również na rozwoju dostaw ekspresowych. Skrócenie czasu dostawy do dwóch godzin będzie możliwe dzięki optymalizacji łańcuchów logistycznych.