Xiaomi wypuściło swój 100-tysięczny samochód elektryczny zaledwie 230 dni po rozpoczęciu produkcji

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

Rozpoczynając pod koniec marca dostawy seryjnych pojazdów elektrycznych swojego debiutanckiego modelu SU7, chińska firma Xiaomi wypuściła niedawno swój 100-tysięczny samochód, osiągając ważny kamień milowy w zaledwie 230 dni. Przypomnijmy, że do końca tego roku Xiaomi planuje wyprodukować 120 tys. pojazdów elektrycznych.

Założyciel Xiaomi, Lei Jun, uczcił tę okazję, publikując zdjęcie, na którym śpi na podłodze montowni samochodów. To środowisko powinno przypominać wysiłki Elona Muska mające na celu zwiększenie produkcji pojazdu elektrycznego Tesla Model 3 w 2018 roku. Amerykański miliarder spędził następnie noc w fabryce Tesli, mając tym samym możliwość szybkiej interwencji w proces przygotowania do produkcji nowego masowego modelu samochodu elektrycznego. To właśnie wejście na rynek Tesli Model 3 z góry przesądziło o komercyjnym sukcesie całej firmy i powiększyło majątek osobisty Muska do wartości, które pozwoliły mu uważać się za najbogatszą osobę na świecie.

Jak później okazało się ze wspomnień Muska, potrzeba spania na podłodze montowni samochodów była wówczas podyktowana chęcią pokazania pracownikom firmy zaangażowania menedżera w rozwiązywanie jej problemów. „Za każdym razem, gdy oni odczuwali ból, ja chciałbym czuć się jeszcze gorzej” – wyjaśnił Elon Musk, który gdyby chciał, mógłby zatrzymać się w sąsiednim hotelu, a zamiast tego spał bezpośrednio w przedsiębiorstwie. W 2022 roku miliarder wspominał, że łącznie przez trzy lata mieszkał w przedsiębiorstwach w Nevadzie i Kalifornii i to one były jego głównymi miejscami zamieszkania.

Według South China Morning Post Xiaomi zamierza wysłać swój 100-tysięczny pojazd elektryczny do końca tego miesiąca, ale na razie po prostu zauważył, że został już wypuszczony, a pokonanie tego kamienia milowego zajęło 230 dni. Od czerwca w jedynym przedsiębiorstwie w Pekinie, gdzie montowane są pierworodne marki, wprowadzono drugą zmianę, co umożliwiło dostarczanie klientom ponad 10 000 pojazdów elektrycznych miesięcznie od czerwca do września włącznie, oraz w październiku liczba ta uległa podwojeniu.

W każdym razie nawet przy takim tempie ekspansji produkcji Xiaomi nie jest jeszcze w stanie konkurować z oldtimerami chińskiego rynku pojazdów elektrycznych. Lider BYD sprzedał w październiku ponad 470 000 samochodów, podczas gdy Li Auto i XPeng sprzedały po 51 000 i 23 000 pojazdów elektrycznych. Amerykańska Tesla stara się także nie stracić swojej pozycji w Chinach; w październiku sprzedała na lokalnym rynku ponad 40 tys. samochodów.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz