„Wygląda zupełnie wyjątkowo”: autorzy Blasphemous zaprezentowali nowy zwiastun taktyki skradania się The Stone of Madness w scenerii Goi

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

„Wygląda zupełnie wyjątkowo”: autorzy Blasphemous zaprezentowali nowy zwiastun taktyki skradania się The Stone of Madness w scenerii Goi

Wydawca Tripwire Interactive oraz hiszpańskie studio The Game Kitchen (Blasphemous, Blasphemous 2) opublikowały nowy zwiastun taktycznej przygodówki typu stealth The Stone of Madness.

Wydarzenia z Kamienia Szaleństwa rozgrywają się w XVIII wieku w Pirenejach. Pięciu więźniów klasztoru jezuitów, który stał się azylem dla chorych psychicznie i więzieniem Inkwizycji, łączy siły, aby pokonać swoje lęki i znaleźć sposób na ucieczkę.

Gra zaoferuje dwie pełnoprawne kampanie z różnymi fabułami, celami, postaciami specjalnymi i niespodziankami. Użytkownicy będą na przemian sterować Agnes, Leonorą, Eduardo, Amelią i Alfredo. Każdy z nich wyposażony jest w unikalne umiejętności, które można ulepszać, takie jak rzucanie zaklęć, niszczenie celów, odwracanie uwagi wrogów i eksploracja trudno dostępnych miejsc. Łącząc umiejętności, gracze będą mogli znaleźć narzędzia i wskazówki rozrzucone po całym klasztorze.

Jednak postacie mają nie tylko zdolności, ale także słabe punkty (również unikalne). Kiedy stawiają czoła swoim lękom, stopniowo tracą rozum. Ostatecznie zachowanie bohatera może się poważnie zmienić – aż do paranoi i ataków przemocy.

Stone of Madness to gra z cyklem dobowym, ciągłym upływem czasu i konsekwencjami swoich działań, dlatego każdy krok trzeba kalkulować i brać pod uwagę wiele okoliczności (w tym porę dnia). W dzień najlepiej eksplorować i zbierać zasoby (zagrożenie stanowi tylko kilku strażników), a nocą zaplanować ucieczkę (zwiększa się bezpieczeństwo i pojawiają się złe duchy zagrażające zdrowiu psychicznemu).

Oprawa wizualna The Stone of Madness inspirowana jest twórczością XVIII-wiecznego hiszpańskiego artysty Francisco Goyi. Według autorów gracze poczują się „jakby podróżowali po ożywionym obrazie Goi”.

W komentarzach do zwiastuna wielu użytkowników wyraziło rozczarowanie wyborem kolejnego projektu The Game Kitchen (większość spodziewała się zapowiedzi Blasphemous 3), ale mimo to nowy produkt przyjął z entuzjazmem. „Miałem nadzieję na Blasphemous 3, ale naprawdę podoba mi się The Stone of Madness” – napisał DreadOfKnightFX. „Wygląda zupełnie wyjątkowo”.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Gra została zapowiedziana w sierpniu 2020 roku – w tym czasie pracował nad nią zespół Teku Studios. Nadal jest zaangażowana w projekt, ale ani w zwiastunie, ani na oficjalnej stronie internetowej nie ma o niej żadnej wzmianki. Premiera The Stone of Madness pierwotnie planowana była na wiosnę 2021 roku, a obecnie premiera przygody planowana jest na początek 2025 roku. Lista platform pozostaje bez zmian: PC (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5, Xbox Series X, S i Nintendo Switch. Nie zadeklarowano obsługi języka rosyjskiego.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz