„Wreszcie wkraczamy w erę nowej generacji”: gracze byli zachwyceni rozgrywką w grze akcji typu RPG Phantom Blade Zero z targów Gamescom 2024

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
3 min. czytania

„Wreszcie wkraczamy w erę nowej generacji”: gracze byli zachwyceni rozgrywką w grze akcji typu RPG Phantom Blade Zero z targów Gamescom 2024

Deweloperzy z chińskiego studia S-Game zaoferowali wszystkim odwiedzającym wystawę gamescom 2024 możliwość zagrania w wersję demonstracyjną gry Phantom Blade Zero. Fragmenty rozgrywki zostały opublikowane na kanałach YouTube PlayStation i GameSpot, a także w kilku innych publikacjach.

W wersji demonstracyjnej możesz walczyć ze zwykłymi przeciwnikami oraz trzema bossami – Tie Sha the Frenzy, Commander Cleave i Huangxing, nazywany The Sunken Pillar of Kunlun. Ten ostatni uzbrojony jest w legendarną chińską broń – latającą gilotynę – i z łatwością może odciąć bohaterowi głowę.

Film pozwala między innymi ocenić jedną z głównych cech gry – „super złożone i szybkie kombinacje” w duchu Devil May Cry. W arsenale bohatera znajduje się ponad 20 rodzajów broni, w tym miecze w parach i pojedyncze, łuki, topory, włócznie oraz armata ręczna w kształcie głowy dzikiej bestii.

Bitwy z tymi bossami zademonstrowano już w czerwcu w ramach Summer Game Fest 2024, ale nowe filmiki wywołały nie mniejszy zachwyt wśród graczy niż poprzednie. Użytkownikom szczególnie spodobały się szczegółowe animacje, płynne przejścia między ruchami, duża prędkość bitew i efekty dźwiękowe.

„Oglądając wczesny materiał filmowy, trudno było uwierzyć, że te fragmenty można odtworzyć” – zachwycał się Gregulah.

„Wygląda dokładnie tak, jak na zwiastunie, chociaż wszyscy wątpili, czy to prawdziwy gameplay” – przyznał QuanNguyen-bk4pn.

„Ta gra przypomina mi kinowe zwiastuny targów E3 z lat 2012–2015” – napisał mohdsalmand1385. „W końcu wkraczamy w erę nowej generacji”.

W czerwcowych wstępnych recenzjach dziennikarze zwrócili uwagę nie tylko na imponującą grafikę na silniku Unreal Engine 5 i dobrze rozwiniętą mechanikę walki, ale także na spójny balans trudności.

„S-Game rozumie, co czyni Soulslice wyjątkowym i wdraża to w Phantom Blade Zero bez nadmiernej złożoności, która mogłaby zniechęcić zwykłych graczy” – powiedział dziennikarz TechRadar Ural Garrett.

W Phantom Blade Zero gracze wcielą się w Soula, elitarnego zabójcę Zakonu, niesłusznie oskarżonego o zamordowanie jego patriarchy. W ciągu 66 dni bohater musi odkryć spisek i udowodnić swoją niewinność.

Gra akcji typu RPG, łącząca w sobie elementy kung fu punka, steampunku i okultyzmu. Struktura gry nawiązuje do Sekiro: Shadows Die Twice – świat półotwarty, niezbyt duży, ale oferujący różnorodne trasy. Ukończenie głównego wątku fabularnego zajmie 30–40 godzin (wliczając w to zadania poboczne i treści na wysokim poziomie, zajmie to znacznie dłużej).

Phantom Blade Zero ukaże się na komputerach osobistych (Steam, EGS) oraz PlayStation 5. Daty premiery nie zostały ujawnione. Na jakiś czas przed premierą na Steamie prequel, side-scroller Phantom Blade: Executioners, ukaże się na PlayStation 4, PlayStation 5, iOS i Androidzie. Wcześniej autorzy potwierdzili, że we wrześniu przeprowadzą kolejną prezentację na imprezie Tokyo Game Show.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz