Demonstrator naddźwiękowego samolotu XB-1 firmy Boom Supersonic wykonał drugi lot testowy, pisze zasób New Atlas. 26 sierpnia prototyp XB-1, pilotowany przez głównego pilota doświadczalnego Tristana Brandenburga, przeleciał przez 15 minut nad pustynią Mojave w Kalifornii.
Prototyp XB-1 startując z portu lotniczego Mojave Aerospace Port wzniósł się na wysokość 3170 m i osiągnął prędkość 445 km/h. W swoim pierwszym locie testowym demonstrator wspiął się na wysokość 2170 m i osiągnął tę samą prędkość 445 km/h.
Lista zadań obecnego lotu testowego obejmowała po raz pierwszy schowanie i wypuszczenie podwozia, a także sprawdzenie obsługi prototypu i aktywację nowego cyfrowego systemu stabilizacji w celu tłumienia przechyłu, aby pomóc w utrzymaniu kontroli w warunkach przeciągnięcia. Ponadto prawe skrzydło XB-1 zostało wyposażone w kępki włókien tkaniny, które kontrolują kierunek i siłę przepływu powietrza nad skrzydłem.
Ostatecznym celem testów XB-1 jest stworzenie naddźwiękowego samolotu pasażerskiego Overture, który będzie następcą wycofywanego Concorde’a. Nowy model otrzymał konstrukcję kadłuba, która pozwoli uniknąć boomu dźwiękowego przy przejściu na lot naddźwiękowy, co zapewni możliwość jego wykorzystania w stanach zjednoczonych. Poinformowano, że przyszły samolot pasażerski będzie miał także zoptymalizowaną aerodynamikę, nadwozie wykonane z kompozytów węglowych, ulepszone wloty powietrza dla silników naddźwiękowych oraz system nawigacji w rzeczywistości rozszerzonej podczas startu i lądowania.
Według Boom Supersonic, testy w locie XB-1 obejmą około 10 lotów poddźwiękowych na większych wysokościach i prędkościach, podczas których zostaną sprawdzone wszystkie systemy i sprawdzone zostanie bezpieczeństwo urządzenia przy wejściu w tryby transsoniczny i naddźwiękowy. Gdy XB-1 osiągnie prędkość naddźwiękową, testy odbędą się w korytarzu naddźwiękowym Black Mountain w bazie sił powietrznych Edwards w Kalifornii.