Dyrektor ds. rozwoju Warhammer 40,000: Space Marine 2, Dmitry Grigorenko, zwrócił się do graczy korzystających z modów w trybach wieloosobowych strzelanek Focus Entertainment i Sabre Interactive.
Według Grigorenko Sabre wierzy, że modyfikacje pomagają przedłużyć żywotność gry. Dlatego też studio starało się, aby Space Marine 2 było przyjazne sztuce ludowej (m.in. nie szyfrowało plików).
Jednocześnie zespół zauważył, że niezerowy udział ostatnich problemów ze stabilnością serwera wynika z modów. Jednocześnie problemy (w tym utrata zapisów) dotknęły nawet tych, którzy z nich nie korzystają.
W związku z wyżej wymienionymi problemami z wydaniem w grudniu kolejnej dużej aktualizacji do gry Warhammer 40,000: Space Marine 2, użytkownikom zabroniona zostanie gra w publicznych lobby online z modami.
Jest jednak dobra wiadomość. Nawet trzy:
po pierwsze, możliwość zabawy z modami pozostanie w prywatnych lobby – na razie opcja ta dostępna jest jedynie w Operacjach (PvE), ale w przyszłości pojawi się także w Eternal War (PvP);po drugie, programiści uproszczą dostęp zmodyfikowanych gier do swojego backendu, dzięki czemu modderzy nie będą musieli hakować pliku wykonywalnego po każdej nowej łatce;po trzecie, Sabre udostępni część swoich narzędzi, aby ułatwić entuzjastom tworzenie modyfikacji.
Ostatnia duża aktualizacja do Warhammer 40,000: Space Marine 2 ukazała się w październiku i wywołała takie poruszenie wśród użytkowników, że twórcy anulowali szczególnie skandaliczne zmiany i obiecali otwarcie serwerów testowych.
Warhammer 40,000: Space Marine 2 ukazało się 9 września na komputerach osobistych (Steam, EGS), PS5, Xbox Series X i S. W ramach nadchodzącej ceremonii wręczenia nagród The Game Awards 2024 gra walczy o dwie nagrody – „Najlepsza akcja” oraz „Najlepszy tryb wieloosobowy”.