W ubiegłym roku chińscy producenci producentów wyprodukowali 22,9 miliona samochodów, w tym hybrydy i samochody elektryczne. Według uczestników rynku w Chinach w tym roku około 15 milionów samochodów wyposażonych w aktywne systemy pomocy drugiej autonomii poziomu klasyfikacji SAE odejdzie na drogi publiczne. Taki podstawowy autopilot zostanie przepisany nawet w samochodach o wartości mniejszej niż 14 000 USD.
Zmniejszenie cen zaawansowanych funkcji pomocy dla kierowcy stanie się możliwe dzięki ogromnej ubezpieczenia rynku. Drugi poziom autonomii oznacza, że kierowca musi trzymać ręce na kierownicy główną częścią podróży i nie oderwać wzroku z drogi, ale aby zyskać prędkość, zwolnić i wykonać proste manewry, samochód może automatycznie. Teraz takie funkcje są dostępne głównie w samochodach, które w Chinach kosztują przynajmniej około 20 000 USD.
Według przedstawicieli China EV100 Stowarzyszenia branżowego, w tym roku dwa -trzecie samochodów sprzedawanych w Chinach zostanie wyposażone w drugie autopilota poziomu. Obecność takiej funkcjonalności dla lokalnych producentów samochodów będzie nowym sposobem przyciągnięcia klientów w warunkach niezwykle zaciętej konkurencji. Trzeci poziom autonomii według klasyfikacji SAE pozwala kierowcy nie trzymać się za kierownicą, czwarty nie wymaga już stałej kontroli nad warunkami drogowymi, ale zachowuje możliwość przeniesienia kontroli do osoby. Wreszcie piąty poziom pozbawia kierowcę zwykłych organów zarządzających i faktycznie zamienia go w pasażera.
Według niektórych prognoz przeniesienie pojazdów towarowych na korzystanie z autopilota w Chinach pozwoli nam zaoszczędzić 250 miliardów dolarów rocznie do 2030 r. Na płace kierowców. W związku z tym firmy logistyczne będą mogły zaoszczędzić więcej na dostarczaniu towarów, a to pomoże chińskiej gospodarce jako całości. W segmencie pasażerów obecność autopilota zwiększy atrakcyjność nowych modeli dla młodych pokoleń chińskich kierowców. Koszt zestawu sprzętu i oprogramowania do wdrażania nowoczesnych funkcji aktywnej pomocy dla kierowcy w ostatnich latach spadł do 1400 USD za samochód. Lidar kosztuje nie więcej niż 200 USD, podczas gdy pięć lat temu jego wartość została zmierzona przez tysiące dolarów amerykańskich. W walce o rynek chiński lokalni producenci samochodów będą zmuszeni do demokratyzacji autopilota.