W sześć tygodni Huaweiowi udało się sprzedać 1,6 miliona smartfonów Mate 60 Pro

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Przedstawiciele Counterpoint Research podali już, że smartfon Huawei Mate 60 Pro, wypuszczony na rynek pod amerykańskimi sankcjami, spotkał się z silniejszym odzewem wśród kupujących w Chinach niż Apple iPhone 15 i jego pokrewni. Teraz dowiedzieli się, że w ciągu pierwszych sześciu tygodni sprzedaży nowy flagowiec Huawei sprzedał się w ponad 1,6 miliona egzemplarzy.

W przypadku produktów Huawei, które po wprowadzeniu wobec niego ukierunkowanych sankcji USA w 2019 roku, zaczęły szybko tracić pozycję na rynku smartfonów i zostały zmuszone do sprzedaży praw do używania znaku towarowego Honor zewnętrznemu konsorcjum inwestorów, wynik ten wygląda zachęcająco. Jak zauważyli już eksperci Counterpoint Research, do końca roku Huawei może sprzedać około 5-6 milionów smartfonów Mate 60 Pro, a w przyszłym roku wolumen sprzedaży wyniesie kilkadziesiąt milionów sztuk.

Tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni, według analityków, Huaweiowi udało się sprzedać 400 000 smartfonów Mate 60 Pro. W tym czasie musiały już w praktyce konkurować z trafiającymi do sprzedaży w Chinach nowymi smartfonami Apple z rodziny iPhone 15. Te ostatnie w ciągu 17 dni obecności na chińskim rynku znalazły o 4,5% mniej nabywców niż ich poprzednicy w okresie w tym samym okresie ich cyklu życia rok temu.

Jak zauważają analitycy Counterpoint Research, obecnie smartfony Huawei Mate 60 Pro w Chinach wyprzedają się tak szybko, że wydaje się, że stale nie ma ich w sprzedaży detalicznej. Globalny rynek smartfonów jako całość skurczył się w trzecim kwartale o 8%, a wzrost sprzedaży rok do roku wykazały jedynie marki Huawei, Honor i Transsion Group. Według chińskich władz na koniec sierpnia w Chinach sprzedano 18,99 mln smartfonów. To zaledwie o 0,03% więcej niż wynik z ubiegłego roku.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz