Gazeta Kommersant powiedziała, że grupa robocza zorganizowana przez deputowanych State Duma w sprawie przygotowania ustawy „na temat działań dotyczących rozwoju i dystrybucji gier wideo” odbyła pierwszą dyskusję na temat dokumentu.
Przypomnij sobie, że ustawa proponuje zobowiązanie wydawców do informowania graczy o treści gier i witryn cyfrowych – do identyfikacji użytkowników za pomocą numeru telefonu komórkowego, „usług publicznych” lub jednego systemu biometrycznego.
Parlamentarzyści muszą jeszcze zrozumieć podstawowe pojęcia i wpływ gier wideo na zdrowie fizyczne i psychiczne użytkowników, dlatego postanowiono polegać na doświadczeniach międzynarodowych. Istnieje kilka opcji:
Chińczycy – z ograniczeniami dzieci w Internecie, scentralizowanym systemem dostępu do ruchu i ścisłej weryfikacji;Doświadczenie ZEA i Korei Południowej – „wiele daje się do uznania rodziców, ale praca wyjaśniająca jest prowadzona z nimi”;Decyzja Unii Europejskiej jest własnym systemem ocen i regulacji wieku (głównie przez hazard).
Nie było systematyzowanych danych na temat wpływu gier na psychikę, ale wielu ekspertów ogłosiło „oczywisty traumatyczny wpływ na dzieci”
W ramach dyskusji zastępcy, psychologowie i inni eksperci zgodzili się, że kwestiom dostępu do dzieci do gier nie należy ufać rodzicom. Parlamentarzyści, urzędnicy i specjaliści bliscy Roskomnadzor są skłonni do chińskiego formatu.
Szef Komitetu ds. Ochrony Rodzinnej, Nina Ostanina, zasugerowała nawet ograniczenie wejścia do Internetu dla nieletnich: „Niech dorośli przychodzą tyle, ile chcą, a jeśli mówimy o dzieciach, musi być technicznie regulowana”.
Zwolennicy ostrych środków narzekali, że w Rosji powstaje tylko 2 % produktów do gier wideo, a prawie wszystko inne pochodzi z nieprzyjaznych krajów
Specjaliści techniczni chińskiej wersji nadal odrzucają (w Federacji Rosyjskiej, w przeciwieństwie do PRC, dostęp do Internetu jest bezpłatny), a w stowarzyszeniach branży gier opowiadali się za zwiększeniem cyfrowej i finansowej znajomości „przede wszystkim rodziców”.
Przedstawiciel Ministerstwa Akademii Cywilnej Oleg Kuznetsov uważa, że zapobieganie w tej sprawie jest „istotne niż kiedykolwiek”, a „niezdarne” prace popchną tylko użytkowników z rozwijającego się rynku rosyjskich gier wideo.