Kilku programistów i inżynierów wstecznych znalazło odniesienia do produktów reklamowych w kodzie aplikacji Threads, w tym wzmiankę o samym słowie „reklamy”, a także odniesienia do postów sponsorowanych i dostosowywania reklam. Administracja platformy Instagram✴ odpowiedzialna za usługę mikroblogowania stwierdziła, że nie przeprowadzono jeszcze testów reklamy w Threads i nie ma planów uruchomienia monetyzacji.
Kilku programistów znalazło odniesienia do mechanizmów reklamowych na platformie w pakiecie aplikacji Threads. W szczególności Chris Messina znalazł plik JSON o nazwie „bcn_single_image_ad” zawierający link do przykładowej jednostki reklamowej. Badacz aplikacji, Alessandro Paluzzi, był nawet w stanie sprawić, że jeden z jego postów wyglądał na sponsorowany, wyświetlając go obok nazwy użytkownika w Threads.
Oznacza to, że inżynierowie Threads badają technologie reklamowe, ale nie oznacza, że reklamy pojawią się na platformie w najbliższej przyszłości. „Obecnie nie testujemy reklam w Threads i nie ustalono żadnego konkretnego harmonogramu monetyzacji [uruchomienia]” – powiedział TechCrunch rzecznik Instagrama✴ Alec Booker. Jest to spójne z przesłaniem skierowanym do inwestorów wcześniej przez dyrektora generalnego Meta✴, Marka Zuckerberga: platforma musi najpierw ulepszyć podstawową funkcjonalność dla użytkowników, dołożyć starań, aby zatrzymać ludzi i zmaksymalizować liczbę odbiorców, a następnie rozpocząć pracę nad monetyzacją. Wątki stopniowo zyskują nowe funkcje: cross-posting z Instagrama✴, analityka odbiorców i wiele więcej.