Volkswagen ID.7 Pro S Samochód elektryczny wykazał autonomię o 33 % wyższą niż zadeklarowane, ale nie musiałem skręcić kierownicy
W grudniu Volkswagen wykazał możliwość przezwyciężenia pojazdów elektrycznych na pełnym ładowaniu akumulatorów na większe odległości niż wskazano w paszporcie technicznym. W jakikolwiek sposób Volkswagen ID.7 Pro S, niezbadany samochód elektryczny ze standardowymi bateriami o pojemności 86 kW · H, przejechał 941 km, podczas gdy deklarowane są cechy modelu nieco ponad 700 km. Ale istnieje jedna okoliczność, która przyczyniła się do ustanowienia rekordu.
Samochód przejechał trasą testową Nardo (Włochy). Jest to ścieżka pierścieniowa o długości 12,6 km, wyposażona w taki sposób, że wzdłuż ekstremalnej ścieżki można poruszać bez poruszania kierownicy. Volkswagen ID.7 Pro S Samochód elektryczny poruszał się wzdłuż autostrady z prędkością 29 km/h, naśladując ruch w mieście w godzinach szczytu w dużych miastach. W procesie ruchu na 100 km ścieżki wydano 9,2 kWh energii.
Volkswagen powiedział, że chociaż „wyjątkowo niski” wskaźnik ładunku baterii trakcyjnej został osiągnięty w warunkach testowych, dowodzi to, że model ID.7 Pro „może również działać bardzo duże odległości przy codziennym użyciu”. Wynik testu jest prawie trzeci (32,7 %) przekroczył maksymalny zakres modelu podczas testowania zgodnie ze standardem WLTP, który odpowiada 709 km.
Firma wyjaśniła skuteczność doskonałej aerodynamiki i nowoczesnego systemu napędowego wykazanego przez samochód elektryczny. Może się również pochwalić możliwością ładowania z prądu stałego o pojemności do 200 kW, co pozwala naładować baterię przy maksymalnej mocy od 10 % do 80 % w około 26 minutach.