Aplikacja mobilna VKontakte doświadczyła ogromnej awarii, a wielu użytkowników z Rosji i innych krajów zgłosiło, że w ich aplikacjach społecznościowych na iOS i Androida nic się nie ładuje. Internetowa wersja VKontakte również ma problemy z działaniem, choć nie na tak dużą skalę.
Po uruchomieniu aplikacji mobilnej VK wielu użytkowników widzi jedynie niekończące się ładowanie aktualności, wiadomości i innych sekcji platformy. Na stronie vk.com w niektórych sekcjach, na przykład w grupach, wyświetla się komunikat: „Strona, której szukasz, jest chwilowo niedostępna. Spróbuj ponownie później.” Powtarzanie próby oczywiście nie przynosi żadnych rezultatów.
O masowym charakterze problemów świadczą dane z zasobu Brand Analytics, które odnotowują gwałtowny wzrost liczby skarg dotyczących problemów z pracą VKontakte od godziny 11:00 czasu moskiewskiego. Według stanu na godzinę 11:50 czasu moskiewskiego zarejestrowano ponad 140 zgłoszeń awarii, przy podstawowym poziomie 9 zgłoszeń.
Nie ma jeszcze słowa na temat przyczyny problemów. Dział wsparcia VK opublikował następujący komunikat: „Niektórzy użytkownicy mogą napotkać problemy z platformą. Już nad tym pracujemy. Wkrótce sytuacja powinna się poprawić.” Większość skarg dotyczących problemów w pracy sieci społecznościowej pochodziła z Moskwy, Petersburga i innych dużych miast Rosji. Problemy obserwuje się także w innych krajach.
Źródła:
vk.com Analityka marki