Valve zaostrzyło zasady udostępniania przepustek sezonowych w serwisie Steam. Teraz programiści i wydawcy nie będą mogli wycofać się ze swoich obietnic i zobowiązań w zakresie karnetów DLC.
Oferta przepustki sezonowej to obietnica przyszłej zawartości. Podczas procesu uruchamiania przepustki programiści muszą podać krótki opis i datę premiery każdego DLC – jest to „zobowiązanie wobec konsumentów i Steam”.
„Jeśli nie jesteś gotowy jasno poinformować, co będzie zawierać każde DLC i kiedy będzie gotowe do premiery, nie powinieneś oferować przepustki sezonowej na Steamie” – stwierdzają zaktualizowane zasady.
Twórcy mogą przesunąć ustaloną datę premiery dodatku jednokrotnie, nie więcej jednak niż o trzy miesiące. Jeżeli opóźnienie będzie dłuższe, Valve zastrzega sobie prawo do:
usunąć przepustkę sezonową ze sprzedaży na Steamie;zwrócić klientom koszt niewydanego DLC (podobne działanie nastąpi w przypadku anulowania dodatku);dać konsumentom możliwość zażądania zwrotu całego karnetu.
Ponadto w momencie premiery gry dostępna do nabycia przepustka sezonowa musi zawierać co najmniej jeden wydany dodatek spośród tych znajdujących się w pakiecie – „pusta” przepustka nie może zostać sprzedana.
Valve ograniczy także sprzedaż przepustek sezonowych do wąskiego kręgu partnerów o sprawdzonej reputacji na Steamie, z którymi przez lata współpracy nawiązały się silne relacje.
Wcześniej Valve załatało lukę w polityce zwrotów Steam: od kwietnia „czas spędzony w grze w przedłużonym okresie dostępu będzie brany pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosku o zwrot pieniędzy”.