Valve wyjaśniło, dlaczego nigdy nie wypuściło Half-Life 2: Epizod trzeci – gameplay z anulowanej wersji gry

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

W oficjalnym dokumencie dokumentalnym opublikowanym z okazji 20. rocznicy premiery Half-Life 2 pracownicy Valve opowiadali nie tylko o rozwoju legendarnej strzelanki, ale także o nieudanych próbach wypuszczenia jej kontynuacji.

Przypomnijmy, że Half-Life 2 po premierze w 2004 roku doczekał się dwóch odcinków: Epizodu Pierwszego w 2006 roku i Epizodu Drugiego w 2007 roku. Odcinek trzeci nigdy nie ukazał się. Początkowo Threequel był utrudniony przez oryginalne Left 4 Dead.

Przy wydaniu strzelanki kooperacyjnej potrzebna była pomoc, a niektórzy twórcy Epizodu Trzeciego byli odciągnięci od głównego projektu. Kiedy eksperci postanowili wrócić do tworzenia gry, „było już za późno”.

Grafika koncepcyjna Half-Life 2: Epizod Trzeci

Twórcy przyznają, że mogliby ukończyć trójkę w ciągu półtora do dwóch lat. „To nie byłoby takie trudne… Ale nie widziałem, w jaki sposób tworzenie odcinka 3 posunęło cokolwiek do przodu” – skarży się dyrektor generalny Valve, Gabe Newell.

W momencie odwołania zespołowi udało się stworzyć działające wersje kilku poziomów. Dokument pokazał (zobacz wideo poniżej) wybór grafik koncepcyjnych i kilka udoskonaleń gry Half-Life 2: Epizod trzeci:

armata lodowa – pozwala na tworzenie barykad i układanie pod spodem ścieżki lodu;wrogi ślimak – może zmienić kształt i podzielić się na kilka mniejszych ślimaków.

Według Newella Half-Life zawsze było narzędziem do pokazania graczom innowacyjności i obietnicy niespotykanych dotąd wrażeń w grach, a obecnie „takich możliwości nie brakuje nam w branży”.

Z ustaleń eksploratorów danych wynika, że ​​Valve jest obecnie zajęte rozwojem gry o kryptonimie hlx – kontynuacji Half-Life: Alyx innej niż VR, która zajmuje miejsce Half-Life 3 w chronologii uniwersum.

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz