Użytkownicy Dropbox są przerażeni nową funkcją sztucznej inteligencji, która udostępnia dane OpenAI – jest ona domyślnie włączona
Dzień wcześniej po sieciach społecznościowych rozeszła się informacja, że Dropbox posiada nową, eksperymentalną funkcję wyszukiwania opartą na algorytmach sztucznej inteligencji, która jest domyślnie włączona i polega na wysyłaniu danych do OpenAI. Administracja Dropbox zapewniła użytkowników, że dane są przesyłane tylko w przypadku aktywnego korzystania z funkcji, a same dane nie są wykorzystywane do szkolenia AI i są usuwane w ciągu 30 dni.
Dropbox daje użytkownikom gwarancję poufności informacji, jednak domyślnie włączona funkcja polegająca na przesyłaniu danych osobom trzecim denerwuje użytkowników przechowywania w chmurze. Dyrektor generalny Dropbox, Drew Houston, musiał interweniować, wyjaśniając w mediach społecznościowych X: „Przełącznik AI innej firmy w menu Ustawienia włącza lub wyłącza dostęp do funkcji i funkcji DBX AI. Ani to, ani żadne inne ustawienie nie wysyła automatycznie ani pasywnie żadnych danych użytkownika Dropbox do zewnętrznych usług AI”.
Według oficjalnej wersji nowa pozycja w ustawieniach dostępna jest wyłącznie dla uczestników programu testów alfa funkcji Dropbox AI, w tym interfejsu dialogowego z botem AI, za pomocą którego można zadawać pytania dotyczące poszczególnych plików. Aby ta funkcja działała, modele AI, takie jak GPT-4, potrzebują dostępu do plików. Przedstawiciel Dropbox powiedział Ars Technica, że ta funkcja była domyślnie włączona tylko w celu przedstawienia użytkownikom platformy nowych funkcji. A gdy spróbujesz skorzystać z tych funkcji, wyświetli się ostrzeżenie o przesyłaniu danych osobom trzecim.
Jedynym dostawcą funkcjonalności AI dla Dropbox jest OpenAI. Firma podkreśliła, że do zasobów partnera przesyłane są jedynie treści bezpośrednio związane z żądaniem użytkownika, niezbędne do przygotowania opisu AI lub podsumowania danych, a w ciągu 30 dni materiały te są usuwane z serwerów OpenAI. Dostęp do sztucznej inteligencji innych firm można wyłączyć w ustawieniach profilu – odpowiednia opcja jest dostępna dla zalogowanych użytkowników Dropbox za pośrednictwem tego linku.