Wiodący producent usług komunikacyjnych dla użytkowników komercyjnych, firma MTS Exolve, będąca spółką zależną należącą w całości do MTS PJSC, ogłosiła uruchomienie usługi sprawdzania numerów telefonów pod kątem trafności i dostępności. Nowa usługa zapytań HLR nie tylko ułatwi weryfikację numerów komórkowych klientów, ale także określi najbardziej odpowiedni moment na wykonanie połączenia.
HLR (Home Location Register) to scentralizowana baza danych abonentów operatorów komórkowych. Dzięki zapytaniom do tej bazy użytkownicy MTS Exolve będą mogli zweryfikować dostępność konkretnego numeru telefonu komórkowego, aby nie przepłacać za połączenia i SMS-y, których nie można dostarczyć. Dodatkowo usługa pozwala na wybór optymalnego terminu kontaktu z klientem, co pozwoli ograniczyć liczbę reklamacji związanych z połączeniami w nieodpowiednich porach. W odpowiedzi na żądanie HLR użytkownik otrzymuje przedział czasu (na przykład 10:00 – 12:00), w którym prawdopodobieństwo odpowiedzi jest największe.
Dane analizowane są za pomocą narzędzia Big Data, które operuje dużymi wolumenami informacji i zapewnia wysoką dokładność oraz szybkość reakcji na zapytania.
Usługa HLR jest poszukiwana w takich obszarach jak medycyna, nieruchomości, e-commerce i inne, gdzie występuje duży wolumen komunikacji, ponieważ pozwala obniżyć koszty komunikacji, zoptymalizować zasoby, utrzymać znaczenie baz klientów i zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych.
„Przed wysłaniem biuletynu SMS lub wykonaniem połączenia telefonicznego użytkownicy MTS Exolve będą mogli sprawdzić aktywność numerów swoich klientów i znacznie ograniczyć zasoby i czas poświęcany na kontakty nieukierunkowane” – komentuje Wasilij Sażko, dyrektor produktu MTS Exolve. „W ten sposób firma nie tylko redukuje koszty, ale także zapewnia lepsze podejście do interakcji z klientami, zwiększając ich poziom satysfakcji i lojalności”.