Upadek Concorda przypieczętował los usług gier Bluepoint i Bend, ale oba studia dowiedziały się o tym jako ostatnie – Sony nie uprzedziło pracowników o odwołaniu

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Upadek Concorda przypieczętował los usług gier Bluepoint i Bend, ale oba studia dowiedziały się o tym jako ostatnie – Sony nie uprzedziło pracowników o odwołaniu

Dziennikarz Giant Bomb, Jeff Grubb, w podcaście Game Mess Mornings podzielił się rzekomo poufnymi szczegółami na temat niedawnego anulowania dwóch usług gier z wewnętrznych studiów Sony Interactive Entertainment (SIE).

Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu, po kolejnym audycie, firma SIE podjęła decyzję o zaprzestaniu rozwoju dwóch serwisów gier – opartych na serii God of War od Bluepoint Games (remake Demon’s Souls) oraz nieznanym projekcie Bend Studio (Days Gone).

Według Grubba stało się to z powodu porażki bohaterskiej strzelanki Concord, która zszokowała kierownictwo SIE. Po zamknięciu projektu firma zaostrzyła kontrolę nad rozwojem wewnętrznym, a zwłaszcza grami usługowymi.

Jeśli chodzi o samą informację o odwołaniu, pracownicy Bluepoint Games i Bend Studio dowiedzieli się o tym wraz z resztą świata – według informacji Grubba pracownicy nie zostali uprzedzeni o losach swoich projektów.

„Oba studia dowiedziały się [o odwołaniu swoich gier] wraz ze wszystkimi innymi, więc ludzie zabrali się do pracy z myślą: «OK, co dalej robić?»” – Grubb powiedział podczas podcastu.

W oświadczeniu dla Bloomberga przedstawiciel Sony zapewnił, że żadne ze studiów nie zostanie zamknięte w wyniku odwołania gier: właściciel platformy ściśle współpracuje z każdym z zespołów, aby podjąć decyzję o ich przyszłych projektach.

Według Grubba Bluepointowi i Bendowi będzie trudniej niż wcześniej zainteresować Sony pomysłami na nowy projekt: „Nikt tak naprawdę nie wie, co oni [kierownicy SIE] chcą teraz usłyszeć, więc sytuacja nie jest łatwa .”

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz