W ramach zaproszenia do ogłoszenia wyników za trzeci kwartał (PDF) twórca silnika gier Unity ogłosił, że „prawdopodobnie” będzie zmuszony do zwolnień w ramach swoich wysiłków na rzecz cięcia kosztów.
Firma oświadczyła, że oceni swoje aktywa, „aby skoncentrować się na produktach, które zapewniają największą wartość naszym klientom” i „oceni odpowiednią strukturę kosztów w celu dostosowania do bardziej ukierunkowanego portfolio”. W czwartym kwartale Unity dokona pewnych zmian w swoim modelu biznesowym, a zmiany te „prawdopodobnie obejmą zaprzestanie produkcji niektórych produktów, redukcję siły roboczej i powierzchni biurowej”. Spółka zakłada wdrożenie programu zmian do końca pierwszego kwartału 2024 roku.
Ostatnie kilka miesięcy było wyzwaniem dla Unity. We wrześniu ogłosił, że przechodzi na nowy model cenowy, który zmusi uprawnionych programistów do płacenia tantiem za każdą instalację gry na platformie Unity. Twórcy spotkali się z ostrą krytyką, wyśmiewaniem i zwiększonym zainteresowaniem konkurencyjnymi silnikami gier – a nawet bojkotem. Następnie dyrektor generalny firmy John Riccitiello ogłosił swoją rezygnację, a Unity radykalnie zmieniło swoje podejście do cen. Jednak szkody wyrządzone reputacji firmy były nie do naprawienia.
Unity zdecydowało się na cięcia i restrukturyzację, mimo że raport za trzeci kwartał określił jako „mieszany”, a przychody mieściły się w oczekiwanych granicach.