Tygodniowy wykres Steam: „mieszane” recenzje nie przeszkodziły w uruchomieniu Call of Duty: Black Ops 6 na pierwszym miejscu

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
5 min. czytania

Wydana 25 października strzelanka Call of Duty: Black Ops 6 od Activision, Treyarch i Raven Software przerwała trzytygodniowe dowodzenie bijatyką Dragon Ball: Sparking! Zero na wykresie sprzedaży Steam.

„Mieszane” recenzje (63% na podstawie 3,8 tys. recenzji) nie przeszkodziło Call of Duty: Black Ops 6 w zdobyciu czołowych miejsc zarówno na płatnych, jak i ogólnych listach przebojów. Kupujący narzekają na przeciążone serwery, błędy i inne problemy techniczne, dominację cheaterów i niedogodności związane z ogólnym launcherem (podobnie jak najnowsze odsłony serii, gra jest DLC dla Call of Duty HQ). Jednocześnie chwalona jest grafika, tryb zombie i kampania fabularna – ta ostatnia nazywana jest najbardziej emocjonującą i urozmaiconą od wielu lat. Nie ma odrębnych statystyk dotyczących liczby jednoczesnych użytkowników dodatków, ale odbiorców nowego produktu można ocenić po obecności głównej gry w Internecie (27 października liczba ta wzrosła do 306 460).

Inne zdarzenia na wykresie:

symulator budowy fabryki Factorio i dodatek Space Age, które w pierwszym tygodniu sprzedały się w ponad 400 tys. egzemplarzy (recenzje nadal „niezwykle pozytywne”, 96% na podstawie 3,1 tys. recenzji), poszybowały odpowiednio o 8 i 11 pozycji, a główna gra ustanowiła nowy rekord online (118 674 osób);dzięki zniżkom do pierwszej 10-tki powróciły RPG akcji Hogwarts Legacy (-70% do wieczora 4 listopada) oraz zręcznościowa gra wyścigowa Forza Horizon 4 (kolejna promocja z okazji rychłego usunięcia jej ze sklepu zakończone);drugą nowością, która odniosła największy sukces, była bijatyka Rivals of Aether II – kontynuacja niezależnego hitu studia Aether Studios zadebiutowała na dziesiątym miejscu, zebrała „bardzo pozytywne” recenzje (83% na podstawie 1,4 tys. recenzji) i przyciągnęła 11 765 jednoczesnych użytkowników;remake taktyki turowej Romance of the Three Kingdoms 8 od Koei Tecmo Games wystartował z 12. pozycji z „mieszanymi” recenzjami (48% na podstawie 1,3 tys. ocen) i szczytem online wynoszącym 18 948 graczy;platformówka Sonic X Shadow Generations od Sonic Team, rozszerzona reedycja Sonic Generations z kampanią dla Shadow the Hedgehog, spadła o jedną linię niżej i przyciągnęła jednocześnie zaledwie 7894 użytkowników, pomimo „niezwykle pozytywnych” recenzji (97% na podstawie 4,2 tys. recenzji);Wysoka ocena (89% na podstawie 2,3 tys. recenzji) nie pomogła wczesnemu dostępowi roguelike’owej grze akcji Windblown od Motion Twin (twórcy Dead Cells) – uplasowała się ona dopiero na 16. miejscu. Szczyt online: 10 179 osób;Nowością na liście były także gra RPG Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven od Square Enix (21. miejsce), kooperacyjna gra akcji typu horror No More Room in Hell 2 od Torn Banner Studios (29. miejsce), gra RPG gra Ys X : Nordics od Nihon Falcom (39.), globalna strategia militarna Age of History 3 od Łukasza Jakowskiego (Łukasz Jakowski, 52.) oraz dodatek Abyssal Terrors do roguelike’owej gry akcji Brotato (55.);reedycja Red Dead Redemption zajęła 71. pozycję, jednak w momencie tworzenia zestawienia pod uwagę brane były wyłącznie zamówienia w przedsprzedaży (wydanie odbyło się wieczorem 29 października – gra ma już ponad 800 recenzji , 93% jest pozytywnych);Wayfinder, wypuszczony z wczesnego dostępu 21 października przez Airship Syndicate (autorzy Ruined King: A League of Legends Story i Darksiders: Genesis) plasuje się na 49. miejscu. Krytykowane w momencie premiery MMO zamieniło się w jednoosobową grę RPG akcji ze wsparciem kooperacji i zbiera obecnie pozytywne recenzje (84% na podstawie 1,3 tys. ocen w ciągu ostatnich 30 dni).

Top 10 pod względem przychodów za okres od 22 października do 29 października (w nawiasie miejsce w poprzednim tygodniu, jeśli produkt był obecny na wykresie):

Call of Duty: Black Ops 6 (6; nowa);Faktor (10);Factorio: Era kosmiczna (14);Pokład parowy (2);Bar Kłamców (3);EA Sports FC 25 (4);Dziedzictwo Hogwartu;Forza Horizon 4 (18);Dragon Ball: Iskra! Zero (1);Rivals of Aether II (nowa wersja).

Top 10 pod względem przychodów, w tym gier darmowych:

Call of Duty: Black Ops 6 (10);Counter-Strike 2 (1, shareware);Tron i Wolność (2, shareware);Faktor (15);Factorio: Era kosmiczna (20);Pokład parowy (4);PUBG: Battlegrounds (5, free-to-play);War Thunder (35, shareware);Bar Kłamców (6);EA Sports FC 25 (7).

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz