Tygodniowa tabela Steam: Gray Zone Warfare przewyższa Counter-Strike 2, a Total War: Warhammer III zajmuje cztery miejsca w pierwszej dziesiątce
Na wykresie sprzedaży Steam zachodzą duże zmiany: w okresie od 30 kwietnia do 7 maja w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć produktów, których tydzień wcześniej w niej nie było.
Na szczycie znalazła się nowość – taktyczna strzelanka Gray Zone Warfare, wydana we wczesnym dostępie, od czeskiego Madfinger Games. Co ciekawe, gra znalazła się na czołowych miejscach nie tylko płatnych, ale i ogólnych zestawień, wypierając Counter-Strike 2. Ze względu na liczne problemy – zarówno techniczne, jak i projektowe – otrzymała „mieszane” recenzje (68% na podstawie 29,3 tys. recenzji), ale osiągnęła imponujące liczby w Internecie – osobisty rekord 72 548 użytkowników (w czym znacząco pomógł jej skandal z nową edycją Escape from Tarkov). Sprzedaż pierwszego dnia przekroczyła 400 tysięcy egzemplarzy.
Cztery miejsca w pierwszej dziesiątce zajęła strategia turowa Total War: Warhammer III, która powróciła na listy przebojów dzięki wydaniu trzech dodatków (Elspeth, Malakai, Tamurkhan), połączonych w serię Thrones of Decay. DLC zajęły odpowiednio siódme, ósme i dziesiąte miejsce i otrzymały „bardzo pozytywne” oceny (87-91% na podstawie ponad 500 recenzji).
Inne zdarzenia na wykresie:
symulator piłki nożnej EA Sports FC 24 awansował z 12. na 6. miejsce dzięki 80-procentowej obniżce (ważna do wieczora 13 maja); Drugą najlepszą nowością (12. pozycja), po wyłączeniu DLC, był kooperacyjny symulator przetrwania Abiotic Factor od studia Deep Field Games. Atmosfera nawiązująca do „Black Mesa” z Half-Life, nietypowa mechanika, humor i doskonały stan techniczny jak na standardy Early Access sprawiły, że gra zdobyła 97% pozytywnych recenzji (w sumie ponad 2,7 tys. recenzji) i przyciągnęła jednocześnie 19 175 użytkowników ;
Trzecią najbardziej udaną nowością (20. pozycja) jest symulator budowy fabryki wokseli Foundry od Channel 3 Entertainment, również wydany we wczesnym dostępie. Gra została uruchomiona z oceną 82% na podstawie 600 recenzji i najwyższą liczbą 7438 osób w Internecie;
czwartą nowością pod względem przychodów ze sprzedaży (47. miejsce) była imprezowa gra akcji typu roguelike z mechaniką karcianą Chrono Ark od AI Fine – ma 90% pozytywnych ocen (łącznie 7,2 tys. recenzji) i w szczytowym okresie 7084 użytkowników;
zamówienie w przedsprzedaży reżyserskiej wersji filmu akcji Ghost of Tsushima weszło na listę przebojów pod numerem 43 (premiera – 16 maja); Gra roguelike Hades II, wydana we wczesnym dostępie 7 maja bez wcześniejszego ogłoszenia daty premiery, nie zdążyła trafić na listy przebojów, ale pobiła już internetowy rekord swojej poprzedniczki (103 567 osób). Oryginalny Hades, który do wieczora 13 maja miał 66-procentową przecenę, wrócił do pierwszej setki i zajął 17. miejsce.
Top 10 według przychodów (w nawiasie – miejsce w poprzednim tygodniu, jeśli produkt znajdował się na wykresie):
Wojna w szarej strefie; Władcy dworu (1); Total War: Warhammer III; Pokład parowy (2); Helldivers 2 (3); EA Sports FC 24 (12); Total War: Warhammer III — Elspeth — Trony Rozkładu; Total War: Warhammer III — Malakai — Trony Rozkładu; Fallout 76 (4); Total War: Warhammer III — Tamurkhan — Trony Rozkładu.
Top 10 pod względem przychodów, w tym gier darmowych:
Wojna w szarej strefie; Counter-Strike 2 (shareware); Władcy dworu; Total War: Warhammer III; pokład parowy; Dota 2 (shareware); Legendy Apex (shareware); PUBG: Pola bitew (shareware); Helldivers 2; EA Sports FC 24.