Twórcy „Czasu kłopotów” ogłosili aplikację edukacyjną „Czas kłopotów: Białe miasto” i zaproponowali włączenie jej do szkolnego programu nauczania
Twórcy historycznego filmu akcji RPG „Czas kłopotów” z rosyjskiego studia Cyberia Nova zaprezentowali czwarty i ostatni moduł swojego interaktywnego podręcznika szkoleniowego „Czas kłopotów”.
Przypomnijmy, że do niedawna „Czasy kłopotów” zdołały wprowadzić graczy do trzech miast z początku XVII wieku – Moskwy (rozdział ukazał się 30 marca), Niżnego Nowogrodu (2 września) i Jarosławia (2 października) – oraz czwarty moduł był utrzymywany w tajemnicy.
Jak się okazało, ostatni rozdział „Czasów kłopotów” powróci na ulice stolicy, aby opowiedzieć o zmaganiach bojówki ludowej w murach Kitaj-Gorodu i Kremla moskiewskiego.
Rozdział nosi tytuł „Czas kłopotów: Białe miasto” i ukaże się 4 listopada (tego samego dnia, co „prawdziwie kultowa” aktualizacja „Czasu kłopotów”). Aplikacja będzie dostępna bezpłatnie na stronie deweloperów oraz w serwisie VK Play.
Zdaniem autorów, na ulicach tej szczególnej historycznej dzielnicy w centrum Moskwy w 1612 roku dobiegł końca Czas Niepokojów. Co będzie zawierać „Czas kłopotów: Białe miasto”:
szczegółowy opis spraw wojskowych z początku XVII w.;demonstracja działań wojennych tamtych czasów przez łuczników, Kozaków, zagranicznych najemników i inny personel wojskowy;możliwość rozmowy z rosyjskim i zagranicznym personelem wojskowym, zapoznania się z próbkami broni;szczegółowe rekonstrukcje kostiumów, broni i budynków z tamtych czasów.
Szef Cyberia Nova Aleksiej Kopcew w notatce prasowej z okazji tego ogłoszenia wyraził nadzieję, że zastosowania edukacyjne serii „Czas kłopotów” zostaną uwzględnione w rosyjskich programach szkolnych i uniwersyteckich w zakresie studiowania historii Rosji .
„Kłopoty” zadebiutowały 4 kwietnia w VK Play, a w 2025 roku otrzymają dodatek „Zemski Sobór” z gatunku „thriller polityczny”. Gra oparta jest na powieści „Jurij Miłosławski, czyli Rosjanie w 1612 roku”.