Twórcom Rime i Song of Nunu zabrakło pieniędzy – studio Tequila Works ogłosiło upadłość

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Październikowe zwolnienia i odwołanie jednej z gier w fazie tworzenia nie pomogły utrzymać się na powierzchni hiszpańskiemu studiu Tequila Works, znanemu z przygód Rime i Song of Nunu: A League of Legends Story.

Jak podaje GamesIndustry.biz, Tequila Works złożyła wniosek o upadłość – studio ogłosiło upadłość. Jako powód tej decyzji podano „przedłużające się warunki rynkowe”.

W rezultacie Raúl Rubio i Luz Sancho, którzy założyli Tequila Works w 2009 roku, opuścili studio, a nowym dyrektorem generalnym został Terence Mosca.

Według Moska jest dumny z tego, co udało się deweloperom osiągnąć, pozostając razem, jednak wspomniane warunki rynkowe nie pozostawiły zarządowi innego wyjścia, jak tylko ogłosić upadłość spółki.

Jak podaje hiszpański Eurogamer, część pracowników Tequila Works zachowała pracę. Kierownictwo oczekuje, że przez kilka następnych tygodni będą nadal „wykonywać swoje obowiązki”, chociaż mogą nie być w stanie im zapłacić.

Jednocześnie w oficjalnym oświadczeniu Tequila Works czytamy, że kierownictwo studia „robi wszystko, co w jego mocy, aby zapewnić wsparcie i wskazówki naszym zespołom w tym trudnym czasie”.

Debiutancką grą Tequila Works była mroczna platformówka Deadlight z 2012 roku, a następnie studio stworzyło Rime (2017), The Sexy Brutale (2017), The Invisible Hours (2018), Gylt (2019) i Song of Nunu: A League of Legends Historia (2023).

Źródła:

Przemysł gier Eurogamer Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Muzyka nie grała długo: po nieudanej strzelance Sony zamknie studio deweloperskie Concord Netflix zamknął znakomite studio gier AAA z weteranami Halo i God of War Po 20 latach pracy Ready at Dawn zostało zamknięte – studio stworzyło Lone Echo i The Order: 1886 Symulator życia z fotorealistyczną grafiką Inzoi w dalszym ciągu nie ukaże się w 2024 roku – data premiery ogłoszona w Steam Early Access Rutube ma teraz przycisk „Prześlij informacje do Roskomnadzor” Badania MIT pokazują, że generatywna sztuczna inteligencja nie rozumie struktury świata

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz