Twitter zacznie płacić właścicielom zweryfikowanych kont za wyświetlanie reklam w ich odpowiedziach

Redaktor NetMaster
Redaktor NetMaster
2 min. czytania

Jak niedawno zapowiedział Elon Musk, w niedalekiej przyszłości jego portal społecznościowy Twitter wprowadzi nowy sposób monetyzacji treści. Zweryfikowani autorzy treści zaczną płacić za reklamę w swoich odpowiedziach – w pierwszym etapie przeznaczono na ten cel około 5 mln dolarów.

Musk podkreślił, że mówimy konkretnie o właścicielach zweryfikowanych kont i tylko zweryfikowani użytkownicy będą liczeni przez system. Odkąd Musk przejął Twittera, firma desperacko szuka nowych sposobów generowania nowych przychodów, ponieważ wielu reklamodawców odchodzi z powodów politycznych i innych.

Niewykluczone, że innowacja wiąże się z pojawieniem się nowej szefowej Twittera – Lindy Yakkarino (Linda Yaccarino), która ma duże doświadczenie w organizowaniu biznesu reklamowego w NBCUniversal, gdzie wcześniej pracowała na wyższych stanowiskach.

W marcu Musk powiedział, że usługa zarabia 5-6 centów za każdą godzinę korzystania z platformy przez użytkownika i może zwiększyć tę liczbę do 15 centów lub więcej dzięki bardziej trafnym i aktualnym reklamom.

Tymczasem Twitter, wraz z Meta*, YouTube i TikTok, może zostać poddany kontroli ze strony organów regulacyjnych po tym, jak lokalna grupa rzeczników konsumentów BEUC złożyła skargę do Komisji Europejskiej, że platformy internetowe rzekomo promują wprowadzające w błąd materiały dotyczące kryptowalut.

Dziś amerykańskie organy regulacyjne pozywają platformy kryptograficzne, takie jak Coinbase i Binance, ponadto zeszłoroczny upadek FTX wywołał ogólne obawy o poziom bezpieczeństwa użytkowników działających na rynku aktywów kryptograficznych, takich jak Bitcoin czy Ether. W zeszłym miesiącu Unia Europejska przyjęła pierwszy na świecie kompleksowy zestaw zasad regulujących obrót kryptowalutami (MiCa). W swojej skardze BEUC stwierdził, że dalsze wyświetlanie wprowadzających w błąd reklam kryptoaktywów na platformach mediów społecznościowych jest nieuczciwą praktyką handlową, która może spowodować poważne szkody dla użytkowników, w tym utratę znacznych kwot.

* Zawarte w wykazie stowarzyszeń publicznych i organizacji religijnych, w stosunku do których sąd podjął ostateczną decyzję o likwidacji lub zakazie działalności na podstawie ustawy federalnej nr 114-FZ z dnia 25 lipca 2002 r. „O przeciwdziałaniu działalności ekstremistycznej. ”

Udostępnij ten artykuł
Dodaj komentarz