Niedawna wzmianka TSMC o metodach produkcji wysoce zintegrowanych chipów dla superkomputera Tesla Dojo, który Tesla będzie wykorzystywał do rozwijania swoich systemów sztucznej inteligencji, miała całkowicie pragmatyczny powód. Jak okazało się w tym tygodniu, TSMC rozpoczęło już produkcję chipów Tesli metodą pakowania CoW-SoW.
Jak podają tajwańskie media, TSMC rozpoczęło już produkcję chipów Dojo D1 na potrzeby Tesli. Ich wydajność obliczeniowa przewyższy istniejące systemy ponad 40-krotnie. Nowa technologia pakowania umożliwia tworzenie procesorów logicznych w skali całej płytki krzemowej o średnicy 300 mm. TSMC zamierza opanować tę metodę pakowania i integracji w masowej produkcji do 2027 roku.
Na jednej płytce procesory Dojo są połączone w macierz 5 na 5. Na takiej płytce krzemowej można umieścić aż 60 układów pamięci HBM. Tesla zainwestuje co najmniej 500 milionów dolarów w rozwój superkomputera Dojo w Nowym Jorku. Na przeszkodzie stoją różne przeszkody. Przykładowo w grudniu ubiegłego roku firmę odeszło dwóch głównych specjalistów zajmujących się rozwojem tego superkomputera.
Zakłada się, że uruchomienie Dojo będzie miało kluczowe znaczenie dla wprowadzenia na rynek automatycznej taksówki Tesli, której formalne ogłoszenie zaplanowano na 8 sierpnia br. Jeśli superkomputer Dojo będzie zlokalizowany w Nowym Jorku, jego obliczeniowy towarzysz, zbudowany na akceleratorach Nvidii, będzie pracował w pobliżu siedziby firmy w Teksasie. Centrum danych w Austin będzie zużywać do 100 megawatów energii.
Źródła:
technews.tw TrendForce Komentarz ( ) Wieczorne 3DNews W każdy dzień powszedni wysyłamy podsumowanie wiadomości bez żadnych bzdur i reklam. Dwie minuty na przeczytanie – i jesteś świadomy głównych wydarzeń. Powiązane materiały Firma TSMC nauczyła się tworzyć monstrualne, dwupokładowe procesory wielkości płytki Tesla będzie wydawać co najmniej 8 miliardów dolarów rocznie na rozwój Szef projektu superkomputera Dojo do szkolenia autopilota opuścił Teslę „Prawo chipowe” zadziałało: budowa fabryk półprzewodników w Stanach Zjednoczonych wzrosła 15-krotnie CATL wprowadził akumulatory Shenxing Plus LFP, na których samochód elektryczny może przejechać 1000 km Sprzedaż pojazdów hybrydowych i elektrycznych BYD spadła o jedną trzecią – Tesla objęła pozycję lidera na rynku