Top 7 najczęściej oglądanych zwiastunów z najnowszego PlayStation Showcase zaskoczyło graczy – Marvel’s Spider-Man 2 na drugim miejscu
Niezależny analityk gier wideo, Benji-Sales, udostępnił na Twitterze statystyki dotyczące najczęściej oglądanych zwiastunów z najnowszej prezentacji PlayStation Showcase, która odbyła się 24 maja.
Benji-Sales zebrał statystyki wyświetleń przez pierwsze 24 godziny po publikacji. Pod uwagę wzięto nie tylko zwiastuny na oficjalnych kanałach wydawców i deweloperów, ale także wszystkie „reuploady”, które uzyskały co najmniej 20 tysięcy wyświetleń. Mówimy tylko o oryginalnych wersjach zwiastunów – filmy autorskie z analizami i reakcjami nie były brane pod uwagę.
Na pierwszym miejscu (13 mln wyświetleń) znalazł się zwiastun Marathon, strzelanki PvP w stylu Escape from Tarkov od studia Bungie, które stworzyło serie Halo i Destiny. Studiu udało się przykuć uwagę graczy zapowiedzią nowej części marki, która od 1996 roku nie dawała znaku życia. Jednak pełnoprawna niespodzianka się nie udała – zanim o projekcie powiedział informator Tom Henderson (Tom Henderson).
Nowy produkt Bungie niemal wyprzedził Marvel’s Spider-Man 2 od Insomniac Games (12,2 mln wyświetleń). W trwającym 12 minut materiale wideo znalazły się fragmenty rozgrywki dwojga bohaterów – Petera Parkera, który otrzymał nowe umiejętności dzięki czarnemu kostiumowi symbionta, oraz Milesa Moralesa, którego mocną stroną będzie korzystanie z gadżetów.
Wydajność innych zwiastunów jest kilkukrotnie niższa: wideo Assassin’s Creed Mirage z parkourem, tajnymi zabójstwami na ulicach Bagdadu i datą premiery zebrało 3 miliony wyświetleń, a kinowy zwiastun Metal Gear Solid Delta: Snake Eater tego nie osiągnął bar.
Użytkowników zdziwił też brak w rankingach inspirowanej kung-fu-punkiem gry RPG akcji Phantom Blade Zero od chińskiego S-Game, którą wielu nazywa najlepszą premierą transmisji. Jednak jego wynik też jest imponujący: na samym kanale PlayStation – 1,1 miliona wyświetleń (tyle samo co Metal Gear Solid Delta: Snake Eater). Na liście nie znalazł się także zwiastun Alan Wake II z fragmentami scen fabularnych i rozgrywki: biorąc pod uwagę wskaźniki na kanałach Remedy Entertainment i IGN, ma on mniej niż 1 milion wyświetleń.
Top 7 wygląda tak (kliknij w linki – filmy na kanale PlayStation):
Maraton – 13 milionów wyświetleń; Marvel’s Spider-Man 2 – 12,2 miliona; Assassin’s Creed Mirage – 3 miliony; Metal Gear Solid Delta: Snake Eater – 2,8 miliona; Dodatek Final Shape do Destiny 2 – 2,3 miliona; Five Nights at Freddy’s: Help Wanted 2 (wyłącznie na PlayStation VR2) – 1,6 miliona Dragon’s Dogma II – 1,5 miliona