W Internecie pojawiły się doniesienia o testowaniu przez TikTok możliwości przesyłania 15-minutowych filmów, co potwierdził w poniedziałek przedstawiciel serwisu wideo do TechCrunch. Według firmy nowy limit pobierania jest testowany w wybranych regionach z ograniczoną grupą użytkowników. Obecnie długość filmu wideo, który można opublikować w serwisie wideo, jest ograniczona do 10 minut.
TikTok początkowo zyskał popularność jako platforma do publikowania krótkich filmów, trwających 15 sekund. Następnie serwis wideo stopniowo zwiększał długość filmów do 60 sekund, do trzech minut, a od lutego 2022 r. do 10 minut, upodabniając się coraz bardziej do YouTube.
Obsługa dłuższych filmów przez TikTok zapewni twórcom treści większą swobodę i elastyczność podczas publikowania przepisów kulinarnych, treści edukacyjnych, klipów komediowych itp. Obecnie, jeśli film trwa dłużej niż 10 minut, jest on publikowany w serwisie wideo w wielu częściach. Dzięki wydłużeniu terminu nie będzie to już konieczne.
Ta zmiana stawia TikTok w jeszcze bardziej bezpośredniej konkurencji z YouTube. Wcześniej TikTok był uważany za platformę dla krótkich treści, a YouTube za dłuższe. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat granice między nimi prawie się zatarły: TikTok pozwala na dłuższe filmy, a YouTube na krótsze. Ponadto TikTok rozpoczął testowanie poziomego trybu pełnoekranowego, co jest również krokiem na terytorium YouTube.