Wygląda na to, że serwis TikTok chce, aby użytkownicy platformy odwrócili swoje smartfony i zaczęli kręcić poziome filmy, w tym te dłuższe niż minuta. Wskazują na to rekomendacje platform, które zaczęły pojawiać się wśród niektórych autorów treści.
Wytyczne mówią, że platforma „promuje” filmy horyzontalne dłuższe niż minuta w ciągu 72 godzin od ich publikacji. Twórcy treści, którzy są zarejestrowani na platformie od ponad trzech miesięcy, również będą mieli możliwość zwiększenia liczby wyświetleń swoich filmów, o ile nie mają one charakteru reklamowego ani nie dotyczą polityki. Oficjalni przedstawiciele TikToka nie skomentowali jeszcze tej kwestii.
Większość użytkowników TikToka do interakcji z platformą używa smartfonów, dzięki czemu oglądanie filmów w pionie jest najwygodniejsze. Oczywiście wspomniana innowacja to kolejny krok mający na celu upodobnienie serwisu do YouTube. Oprócz tego TikTok testuje funkcję publikowania 30-minutowych filmów, a wcześniej udostępniono użytkownikom możliwość tworzenia 15-minutowych filmów. Przypomnijmy, że na YouTube wiele filmów trwa dłużej niż 10 minut, co wynika z zasad monetyzacji, a nie chęci użytkowników do tworzenia dłuższych filmów.
TikTok już wcześniej namawiał użytkowników do tworzenia dłuższych filmów. Niedawno wprowadzony na rynek program płatniczy Series pozwala użytkownikom organizować kolekcje filmów o długości do 20 minut dla płatnych subskrybentów. Jednocześnie mogą samodzielnie ustalić koszt dostępu do tych treści od 1 do 190 dolarów.