Gwałtowny wzrost popularności krótkiego serwisu wideo TikTok, który rozpoczął się w 2020 roku, zmusił wielu konkurentów, takich jak Facebook✴ i YouTube, do pośpiechu w tworzeniu własnych odpowiedników. Jednak platforma zmienia teraz kurs i zmusza użytkowników do tworzenia i oglądania dłuższych filmów.
W tym tygodniu swoją działalność zakończył Fundusz Twórców, z którego środki zostały przeznaczone na wsparcie twórców popularnych treści na TikToku. Ci, którzy chcą zarabiać na treściach w serwisie, muszą dołączyć do nowego programu wsparcia, który wymaga od autorów tworzenia filmów dłuższych niż 1 minuta. Zmiana strategii TikToka jest w pewnym sensie punktem zwrotnym w historii usługi, ponieważ platforma przechodzi na format treści, który często jest bardziej dochodowy. Strategia może również zachęcić użytkowników do spędzania jeszcze większej ilości czasu w aplikacji, z której niektóre nastolatki korzystają już „prawie stale”.
Jednak niektórzy twórcy treści są zaniepokojeni decyzją TikToka o zmianie kursu. Ich zdaniem przejście na dłuższe filmy pozbawiłoby platformę tego, co przede wszystkim uczyniło ją tak popularną, a mianowicie możliwości szybkiego przewijania wielu filmów o różnej tematyce, a także możliwości łatwego tworzenia filmów wideo przez prawie każdego, bez konieczności staranne planowanie i dodatkowe zasoby.
Rzecznik TikTok, Zachary Kizer, powiedział, że firma opracowała nowy program wsparcia dla twórców „w oparciu o wnioski i opinie, które otrzymaliśmy z całego Funduszu dla twórców”. Zauważył również, że TikTok w dalszym ciągu opracowuje nowe sposoby nagradzania twórców w oparciu o opinie społeczności użytkowników platformy, co pomaga podejmować „świadome decyzje”.
W zeszłym miesiącu TikTok ogłosił zakończenie programu Creator Fund w USA, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Twórcy treści muszą po prostu dołączyć do nowego programu, aby nadal zarabiać na swoich filmach. W ramach nowego programu twórcy treści posiadający ponad 10 tys. subskrybentów będą mogli otrzymywać z platformy płatności za filmy trwające dłużej niż minutę. TikTok promował nowy program wśród twórców treści, zauważając, że filmy dłuższe niż minuta zachęcą widzów do spędzenia większej ilości czasu nad ich treściami. Oprócz tego mówiono, że za dłuższe filmy twórcy będą mogli otrzymać bardziej znaczące nagrody, a wzrost zarobków potwierdzili już niektórzy uczestnicy nowego programu.